Γαβρόγλου: Που είναι οι φοιτητές να διεκδικήσουν τους χώρους τους;

Στους φοιτητές απευθύνεται γι’ ακόμη μια φορά ο υπουργός Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου διερωτώμενος γιατί δεν διεκδικούν τους χώρους τους και την ακαδημαϊκή ειρήνη στα ΑΕΙ, με αφορμή την κατάληψη αίθουσας στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών από τον Ρουβίκωνα.

Σε συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής, ο υπουργός απορρίπτει την κριτική της αντιπολίτευσης για «βία και ανομία» στα ΑΕΙ και εξαγγέλλει ότι μέχρι το τέλος του 2018 θα έχει ψηφιστεί το νέο εισαγωγικό σύστημα, το οποίο θα ισχύσει από τον Ιούνιο του 2020.

Γιατί δεν είδαμε κάποια δημόσια τοποθέτησή σας στην περίπτωση της κατάληψης χώρου από τον Ρουβίκωνα στη Φιλοσοφική;

Θα σας καλούσα να ανατρέξετε σε δημόσιες τοποθετήσεις μου για τα θέματα της ειρήνης και της ασφάλειας στα πανεπιστήμια που είναι και πολλές και ξεκάθαρες. Το πανεπιστήμιο είναι χώρος εκπαίδευσης και έρευνας και δεν θα πρέπει να υπάρχει χώρος για κανενός είδους παραβατικότητα. Για το συγκεκριμένο θέμα της κατάληψης στη Φιλοσοφική, οι αρχές του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Σχολής έχουν τοποθετηθεί από την πρώτη στιγμή και η θέση τους με καλύπτει απόλυτα. Βρίσκομαι σε επικοινωνία με τη διοίκηση του πανεπιστημίου που χειρίζεται το θέμα με ορθά αντανακλαστικά και με σοβαρότητα, στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου. Ομως, νομίζω ότι εδώ είναι κρίσιμο να θέτουμε τα ζητήματα στις πραγματικές τους διαστάσεις. Και κάτι που πρέπει να μας προβληματίσει: πού είναι το φοιτητικό κίνημα, πού είναι οι φοιτητές να διεκδικήσουν τους χώρους τους και την ακαδημαϊκή ειρήνη;

Σχετικά με το πόρισμα της επιτροπής Παρασκευόπουλου, έχετε ξεχωρίσει κάποιες προτάσεις που κρίνετε ότι θα μπορούσαν να εφαρμοστούν άμεσα;

Γνωρίζετε ότι έχω ζητήσει από τις πρυτανικές αρχές των πανεπιστημίων, τα κόμματα, τις νεολαίες των κομμάτων και τις φοιτητικές νεολαίες να τοποθετηθούν σχετικά με το πόρισμα της επιτροπής. Πριν ολοκληρωθεί αυτός ο κύκλος, δεν θα μπορούσα να προκαταλάβω τις πολύ εύστοχες και ουσιαστικές προτάσεις που κάνουν οι ειδικοί (εκπρόσωποι της Εισαγγελίας, της Αστυνομίας, της Συνόδου Πρυτάνεων, ειδικοί στην εγκληματολογία, στα ναρκωτικά κ.λπ.). Το θέμα της ειρήνης στους πανεπιστημιακούς χώρους δεν είναι σίγουρα η ισοπεδωτική αντίληψη της Ν.Δ. περί «βίας και ανομίας» παντού. Δεν είναι επίσης οι «συμμορίες» που βλέπει ο κ. Μητσοτάκης, δεν είναι το «άσυλο εγκληματιών» που βλέπει ο κ. Κικίλιας, δεν είναι ο «τρόμος» που νιώθει η κ. Κεραμέως ως μητέρα, και δεν είναι το δόγμα «νόμος και τάξη» του κ. Καράογλου. Σας θυμίζω, τέλος, ότι το υπάρχον νομικό πλαίσιο είναι σαφές και γνωστό ως προς τα αδικήματα που τελούνται εντός των πανεπιστημιακών χώρων.

Πρόσφατα ο «Ελεύθερος Τύπος» είχε δημοσιεύσει ένα ρεπορτάζ σχετικά με ελλείψεις στην πυρασφάλεια σε ορισμένες φοιτητικές εστίες. Δεν υπήρξε καμία αντίδραση ούτε απάντηση σε όσα στοιχεία καταγράφει το ρεπορτάζ.

Είμαι βέβαιος ότι αν είχατε αναζητήσει τους αρμοδίους του ΙΝΕΔΙΒΙΜ (Ιδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης) θα είχατε πάρει απάντηση, αλλά δυστυχώς δεν το κάνατε. Εχω πλήρη εικόνα των θεμάτων που έθεσε η εφημερίδα σας και σε όλα αυτά η διοίκηση του ΙΝΕΔΙΒΙΜ έχει απαντήσει με συγκεκριμένες ενέργειες, διενεργώντας διαγωνισμούς για κάθε φοιτητική εστία, κάτι που τις προηγούμενες δεκαετίες σε αυτό το ίδρυμα ήταν άγνωστη λέξη. Η κατάσταση που παρέλαβε αυτή η κυβέρνηση τόσο στις εστίες όσο και στη διοίκηση του ιδρύματος ήταν απελπιστική. Παρ’ όλα αυτά, τα τελευταία 3 χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα.

Ο πρωθυπουργός εξήγγειλε από το βήμα της ΔΕΘ ότι θα προχωρήσει στη συνταγματική αναθεώρηση. Θεωρείτε ότι μπορεί να επιτευχθεί «βελούδινος» διαχωρισμός Εκκλησίας-κράτους; Πώς αντιλαμβάνεστε εσείς το διαχωρισμό αυτό;

Εχουν ωριμάσει οι συνθήκες για να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η διακριτότητα των ρόλων κράτους-Εκκλησίας. Κράτος και Εκκλησία αντιλαμβανόμαστε αυτή τη διακριτότητα και δομούμε συνεχώς σχέσεις συνεργασίας με γνώμονα το καλό των ευπαθών ομάδων της κοινωνίας και της αλληλεγγύης. Ηδη προχωράμε στην καταγραφή της εκκλησιαστικής περιουσίας, κάτι που δεν έχει γίνει για πάρα πολλές δεκαετίες.

Επόμενο βήμα ο έλεγχος και η αναμόρφωση όλων των σχολικών βιβλίων

Πριν από λίγες μέρες μάς παρουσιάσατε τα νέα προγράμματα σπουδών Ιστορίας. Σε ποια άλλα διδακτικά αντικείμενα να περιμένουμε αλλαγές σε όλες τις τάξεις;

Ηδη κατά τη φετινή χρονιά διανεμήθηκαν τα δύο νέα βιβλία των Μαθηματικών της Ε’ Δημοτικού και το «Πολίτης και Δημοκρατία» της Β’ Λυκείου. Το επόμενο βήμα είναι ο έλεγχος και η αναμόρφωση όλων των σχολικών βιβλίων, από την Α’ Δημοτικού έως την Γ’ Λυκείου, πολλά εκ των οποίων μετρούν ήδη μια δεκαετία ζωής. Ειδικά για την Γ’ Λυκείου οι αλλαγές στα βιβλία θα εναρμονιστούν μετά την ψήφιση του νόμου για το Λύκειο και το νέο εξεταστικό.

Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι επιτροπές για τα επαγγελματικά δικαιώματα;

Οι επιτροπές προχωρούν το έργο τους και ελπίζουμε σε σύντομο διάστημα να έχουμε τα πρώτα πορίσματα βάσει των οποίων θα εκδοθούν Προεδρικά Διατάγματα για τα σχετικά επαγγελματικά δικαιώματα. Οι διαδικασίες αυτές απαιτούν ενδελεχή μελέτη των προσόντων που αποκτούν από τις σπουδές τους οι απόφοιτοι των ΤΕΙ και προσεκτικά βήματα στηριζόμενα στην ευρύτερη δυνατή συναίνεση, ώστε να μην αποδειχθούν πυροτεχνήματα, όπως έγινε επί δεκαετίες.

Σχετικά με τις αλλαγές στην Γ’ Λυκείου και το εισαγωγικό σύστημα;

Η νομοθέτηση των αλλαγών σχεδιάζουμε να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους.

Ανακοινώσατε διορισμούς 15.000 εκπαιδευτικών σε βάθος τριετίας. Υπάρχει τρόπος οι διορισμοί αυτοί να διασφαλιστούν, αφού αφορούν την επόμενη κυβέρνηση;

Κατ’ αρχάς, οι πρώτοι 4.500 διορισμοί στην Ειδική Αγωγή που ανακοινώθηκαν από τον πρωθυπουργό περιλαμβάνονται στον προϋπολογισμό του 2019. Αρα γίνονται πράξη. Θα κάνουμε το παν για να μην υπάρξει η όποια αμφισβήτηση.

By |2018-10-21T14:40:52+00:00Οκτώβριος 21st, 2018|ΠΟΛΙΤΙΚΗ|0 Comments

Leave A Comment

one × three =