Η παρουσίαση του XC40 Recharge, του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Volvo, αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να θέσουμε ορισμένα ερωτήματα σχετικά με τη στρατηγική της σουηδικής εταιρείας όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι απαντήσεις είναι ενδιαφέρουσες.

Ξαφνικά, μα διόλου αναπάντεχα, ανέβηκε και η Volvo στη σκηνή. Η επίσημη παρουσίαση του πρώτου της ηλεκτρικού αυτοκινήτου έγινε στα μέσα Οκτωβρίου. Κίνηση στρατηγική, ώστε να μην αφήσει στη σκηνή μόνο του το ID.3 της Volkswagen, να τραβάει πάνω του όλα τα φλας. Οι πωλήσεις και των δύο θα ξεκινήσουν το 2020. Κοντός ψαλμός… Βέβαια, τα δύο μοντέλα δεν θα είναι ανταγωνιστικά, καθώς το XC40, παρά τις διαφορετικές εκδόσεις του, θα παίζει σε άλλη κατηγορία τιμής. Και μόνο το γεγονός ότι η VW δημιούργησε μια ξεχωριστή πλατφόρμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ η Volvo χρησιμοποίησε ένα μοντέλο που θα φέρει και θερμικούς κινητήρες σε άλλες εκδόσεις του, λέει πολλά. Για αυτή, αλλά και για τις λοιπές απορίες μας, αποφασίσαμε να θέσουμε ορισμένα ερωτήματα. Ακολουθούν οι απαντήσεις που λάβαμε.

1. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ Ή ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΙΑΣ ΣΕΙΡΑΣ ΜΟΝΤΕΛΩΝ;

Εύκολη η απάντηση: το πρώτο μιας σειράς μοντέλων. Η σουηδική εταιρεία δήλωσε: «Θα παρουσιάζουμε κάθε χρόνο ένα ηλεκτρικό μοντέλο, για τα επόμενα πέντε χρόνια». Με άλλα λόγια, σχεδόν όλα τα μοντέλα της σημερινής γκάμας θα αποκτήσουν από μία ηλεκτρική έκδοση. Στη Volvo θεωρούν ότι το πρώτο ερώτημα που θα καλείται να απαντήσει ο υποψήφιος πελάτης στην ιστοσελίδα της είναι: «Θέλετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή όχι;». Ο, μάλλον φιλόδοξος, στόχος είναι έως το 2025 το 50% των ετήσιων πωλήσεων της ετιαρείας να αφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

2. ΘΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ «RECHARGE» ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΑΣ;

Η ονομασία «Recharge» θα χρησιμοποιηθεί και στην υπόλοιπη γκάμα των μοντέλων. Για την ακρίβεια, θα χαρακτηρίζει κάθε μοντέλο της εταιρείας με δυνατότητα επαναφόρτισης. Δηλαδή θα χρησιμοποιείται τόσο για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα όσο και για τα plug-in υβριδικά. Με την ηλεκτρική έκδοση του XC40 δεν γεννιέται μόνο ένα αυτοκίνητο, αλλά το όνομα μιας οικογένειας οχημάτων. Μιας οικογένειας που θα αποκτά ολοένα και περισσότερα μέλη και σημασία. «Το έχουμε επαναλάβει αρκετές φορές: για τη Volvo, το μέλλον είναι ηλεκτρικό», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Håkan Samuelson.

3. ΠΟΣΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ XC40;

Στην εμφάνιση τα διαχωρίζουν ορισμένες μόνο λεπτομέρειες: η μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος, η απουσία εξατμίσεων και η μαύρη οροφή που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό. Στα μηχανικά μέρη, όμως, όλα είναι διαφορετικά. Εκτός από την πλατφόρμα CMA στην οποία βασίζονται, η οποία εξαρχής δημιουργήθηκε λαμβάνοντας υπόψιν και την ηλεκτρική έκδοση.
Η αυτονομία, φυσικά, είναι κατώτερη συγκριτικά με των εκδόσεων βενζίνης και diesel: η ηλεκτρική έκδοση έχει αυτονομία 400 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Το βάρος, λόγω των μπαταριών, έχει αυξηθεί στα 2.150 έως 2.250 κιλά, ανάλογα με την έκδοση. Οι αντίστοιχες εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες ζυγίζουν 1.580 με 1.870 κιλά. Η μείωση στο χώρο αποσκευών της ηλεκτρικής έκδοσης αντισταθμίζεται από τον πρόσθετο χώρο αποσκευών (31 λίτρα) στο εμπρός μέρος.

4. ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΤΕΙ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ;

Όχι ακόμα, αλλά σταδιακά όλοι θα εστιάζουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γι’ αυτό και η σουηδική εταιρεία έχει ήδη αποφασίσει να τριπλασιάσει την παραγωγική της ικανότητα. Υπάρχει και ένα άλλο ενδιαφέρον μήνυμα: η Volvo και η μητρική εταιρεία Geely αποφάσισαν να εντάξουν την εξέλιξη των θερμικών κινητήρων σε μια νέα εταιρική μονάδα, η οποία θα λειτουργεί αυτόνομα, ως εξωτερικός προμηθευτής.

5. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ VOLVO ΜΕ ANDROID. ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ;

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Google, βασιζόμενο στο λειτουργικό σύστημα Android. Ενσωματώνει τους Χάρτες και τον Βοηθό της Google, ώστε να μπορείς να θέσεις φωνητικά τον προορισμό σου στο σύστημα πλοήγησης ή να διαχειριστείς το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό και το τηλέφωνο. Είναι το πρώτο Volvo με δυνατότητα ασύρματης (ΟΤΑ) ενημέρωσης λογισμικού, χαρτών και εφαρμογών.

6. ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ XC40 ΘΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΤΟΥ LYNK & CO;

Ναι, με το ηλεκτρικό Lynk & Co 01 μοιράζονται την πλατφόρμα CMA και πιθανότατα από αυτήν θα προκύψουν και άλλα μοντέλα, όπως αυτά που θα είναι κοινόχρηστα. Μόνο που οι Κινέζοι θα μπουν στην αγορά από το 2021.