Η παγκόσμια καμπάνια #ΜένουμεΣπίτι σώζει ζωές, όμως το σπίτι δεν είναι αρκετό για να τροφοδοτήσει με περιεχόμενο τους λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των ινφλουένσερs (των ανθρώπων που ασκούν επιρροή στα σόσιαλ μίντια).

Οι τέσσερις τοίχοι έχουν περιορίσει τις δυνατότητες των ινφλουένσερς, που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε νέο υλικό για να δοκιμάσουν, να κρίνουν, να προωθήσουν, να διαφημίσουν, με αποτέλεσμα να χάνουν τη «λάμψη» και την ισχύ τους εν μέσω της επέλασης του κορονοϊού. Φυσικά, οι οικονομικές συνέπειες της πανδημίας ήταν άμεσες στις περισσότερες εταιρίες διαφήμισης και μάρκετινγκ που περιόρισαν αμέσως τον προϋπολογισμό τους στην προσπάθεια να επιβιώσουν, κίνηση που επηρεάζει τη βιομηχανία των «μίντια» στο σύνολό της, από τις εφημερίδες μέχρι τους δημιουργούς περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι ταξιδιωτικοί μπλόγκερ επλήγησαν σχεδόν αμέσως. «Το τελευταίο ταξίδι μου ήταν τον Φεβρουάριο, θα πήγαινα στη Φινλανδία τον Μάρτιο, στην Αιθιοπία τον Απρίλη και στις Μαλδίβες την επόμενη εβδομάδα. Περνάω σχεδόν το μισό χρόνο μακριά από τη χώρα», δηλώνει στο BBC η Βρετανίδα δημιουργός ταξιδιωτικού περιεχομένου, Αλεξ Οουθγέιτ. Οπως είναι αναμενόμενο, αφού δεν ταξιδεύει δεν μπορεί να δημιουργήσει περιεχόμενο για τους λογαριασμούς της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι διαφημίσεις στο κανάλι της στο YouTube μειώθηκαν στις 100 στερλίνες από τις 1.000 στερλίνες τον μήνα που είναι ο μέσος όρος της. Η Κάρεν Μπέντοου παράτησε τη δουλειά της ως δικηγόρος πριν από τέσσερα χρόνια για να επικεντρωθεί στο οικογενειακό ταξιδιωτικό μπλογκ της «Mini Travellers». Τον τελευταίο μήνα τα έσοδά της ήταν 350 στερλίνες, 95% λιγότερα από τον Ιανουάριο.

Η «Lifestyle Agency», εταιρία δημοσίων σχέσεων που ειδικεύεται στην προώθηση πολυτελούς τρόπου ζωής μέσω των μπλογκ και των σόσιαλ μίντια, σημειώνει ότι οι influencers ήταν οι πρώτοι που έχασαν εκστρατείες. «Τα έξοδα για διαφημίσεις είτε κόπηκαν δραστικά είτε εντελώς. Πολλές επιχειρήσεις μπήκαν σε κατάσταση πανικού, έκλεισαν λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σταμάτησαν να ξοδεύουν», δηλώνει το BBC η διευθύντρια του ψηφιακού τμήματος της εταιρίας, Κιάρα Ραναβίρα.
Ο Ισραελ Κασόλ, γνωστότερος στον ψηφιακό κόσμο ως «Birkin Boy» λόγω της μεγάλης συλλογής που διαθέτει των εμβληματικών τσαντών Birkin, πληρώνεται εκατοντάδες στερλίνες για να παρευρεθεί σε εκδηλώσεις και να φορέσει τα ρούχα και τα αξεσουάρ διαφόρων εταιριών σε αναρτήσεις του στο Instagram.

Εν μέσω πανδημίας, ο ίδιος παραδέχεται ότι δανείζεται χρήματα από τον πατέρα του. «Ολα ακυρώθηκαν. Κανονικά ανεβάζω φωτογραφίες με ρούχα και αξεσουάρ πολυτελών οίκων μόδας. Ομως τώρα κανείς δεν θέλει να δει τέτοιες εικόνες και φυσικά κανείς δεν ασχολείται με τη μόδα, αφού δεν πηγαίνει πουθενά», αναφέρει. Προσπαθώντας να συμβαδίσει με την εποχή και να μη μείνει ανενεργός ο λογαριασμός του, αναρτά τρόπους για να τακτοποιήσει κανείς την ντουλάπα του, πώς σιδερώνει και ποιες μάσκες σχεδιαστών είναι «τάση». Οπως υποστηρίζει, η κατάσταση τον έκανε να είναι πιο προσεχτικός με τα χρήματα και δεν σκοπεύει να αγοράσει άλλη Hermes τσάντα φέτος!

Η Τάμπι Γουάρλεϊ είναι ημιαπασχολούμενη «Instagrammer», συμπληρωματικά στη δουλειά της στον χώρο της λιανικής. Οι συνεργασίες της αναμενόταν να της αποφέρουν 5.000 στερλίνες τους επόμενους μήνες, ωστόσο το ποσό πλέον είναι ουτοπικό. «Είναι ξεκάθαρο ότι τα μαγαζιά έκλεισαν και σε αυτή τη συνθήκη δεν πρόκειται να πετάξουν λεφτά στο μάρκετινγκ των σόσιαλ μίντια», εξηγεί. Πάντως, όπως σημειώνει, η κατάσταση την έκανε να είναι πιο δημιουργική με το περιεχόμενο που αναρτά, να ψάχνει ενδιαφέρον υλικό από το σπίτι και να προσαρμόζεται στις συνθήκες.