Είχαμε πολλά χρόνια να δούμε ένα τόσο ριζοσπαστικό – σχεδιαστικά – μοντέλο στην γκάμα της Toyota με το νέο C-HR να αποτελεί τη μεγάλη έκπληξη καθώς είναι και το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που βασίζεται στο πάτωμα TNGA που έχει χρησιμοποιηθεί στο υβριδικό Prius. Η εικόνα του C-HR χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα προωθημένη, αντίστοιχη με εκείνη του πρώτου Rav4 το 1994 αλλά και του πρώτου Yaris, που παρουσιάστηκε το 1999 και σχεδιάστηκε από τον δικό μας Σωτήρη Κωβό.

Το νέο Toyota C-HR συμμετέχει στην μικρομεσαία κατηγορία των οχημάτων crossover, τίθεται κάτω από το εμβληματικό Rav4 και τοποθετείται απέναντι από το δημοφιλές Nissan Qashqai και το αδελφό μοντέλο Renaylt Kadjar, το SEAT Ateca , το MINI Countryman αλλά και το Jeep Renegade. Η διάθεση του προσδιορίζεται διαμέσου δύο βενζινοκινητήρων (δεν προσφέρεται σε diesel) και πέντε εκδόσεων εξοπλισμού (C-CITY, C-ENTER, C-LUB, C-ULT, C-HIC). H έκδοση με τον μεγάλο κινητήρα 1,8 λίτρων είναι υβριδική και εν πολλοίς, βασίζεται στην τεχνολογία Prius. Από την άλλη, το μοντέλο με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,2 λίτρων προσφέρεται σε έκδοση με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς αλλά και σε τετρακίνητη έκδοση με αυτόματο κιβώτιο Multidrive S (τεχνολογίας CVT). Η διαφορά τιμής μεταξύ της έκδοσης με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και με χειροκίνητο κιβώτιο σε σχέση με τη τετρακίνητη έκδοση με αυτόματο κιβώτιο, προσδιορίζεται στα 5.270 ευρώ, για τον τύπο εξοπλισμού C-ENTER.

Οι πωλήσεις του C-HR επικεντρώνονται στο μοντέλο 1,2 λίτρων με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, καθώς το υβριδικό είναι πιο εξειδικευμένο με αρχικό κόστος κρήσης κοντά στα 23.800 ευρώ (πρώτη έκδοση). Σε κάθε περίπτωση, η βασική έκδοση με τον μικρό βενζινοκινητήρα ξεκινά από τα 19.670 ευρώ – με προωθητικό πρόγραμμα που ισχύει αυτή την περίοδο – στοιχειοθετώντας μια τιμολογιακή πολιτική ιδιαίτερα ανταγωνιστική για την συγκεκριμένη κατηγορία.

Με ισχύ 116 ίππων και μέγιστη ροπή στα 185 Nm από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ., ο υπερτροφοδοτούμενος 1200άρης κινητήρας του C-HR τα καταφέρνει αρκετά καλά, παρουσιάζοντας μέση κατανάλωση στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ. Η μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού φθάνει τα 190 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 πραγματοποιείται σε 10,9’’. Καθόλου άσχημες επιδόσεις αν στην εξίσωση προσθέσουμε το απόβαρο των 1.400 κιλών που παρουσιάζει στην ζυγαριά το μικρομεσαίο crossover της Toyota.

To μικρό crossover της Toyota προσφέρεται σε 13 διαφορετικές επιλογές χρώματος. Η λίστα προαιρετικών αξεσουάρ είναι μακροσκελής ενώ ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει εκτός των άλλων, 7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με αναγνώριση πεζών, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, προσαρμοζόμενο cruise control, φώτα ημέρας LED μπροστά και πλήρη φώτα LED πίσω, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (VSC) με έλεγχο πρόσφυσης (TRC) και ένδειξη πίεσης ελαστικών.