Δημότης μεγάλου δήμου της Αττικής αιτήθηκε ηλεκτρονικά να του χορηγηθεί «βεβαίωση ΤΑΠ» προκειμένου να αποδείξει ότι δεν οφείλει δημοτικά τέλη και να προχωρήσει κανονικά στην αγοραπωλησία ακινήτων. Η αίτηση και τα δικαιολογητικά υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά μέσω email χωρίς καν να χρειαστεί η μετάβαση στις οικονομικές υπηρεσίες του δήμου. Όμως, η ευγενική υπάλληλος που έχει «χρεωθεί» να ενημερώνει τους πολίτες ήταν κατηγορηματική: θα χρειαστεί να περιμένετε τουλάχιστον δύο εβδομάδες καθώς «γίνεται χαμός και είμαστε οι μισοί υπάλληλοι». Στην εφορία της ίδιας περιοχής, αντίστοιχη κατάσταση. Παρά τη συμβουλή «να καταθέσετε τη δήλωση μεταβίβασης στο πρωτόκολλο καθώς μέσω email η απάντηση θα αργήσει περισσότερο» λογιστές και συμβολαιογράφοι καταθέτουν την δυσάρεστη εμπειρία τους: μπορεί να χρειαστεί πάνω από ενάμισης μήνας για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Η Ελλάδα στα «ηλεκτρονικά γκισέ» αναστενάζει. Διαδικασίες που «απαιτούν» συναλλαγή με το Δημόσιο καθυστερούν πλέον υπερβολικά καθώς η τηλεργασία που έχει επιβληθεί και στο Δημόσιο οδηγεί στην υπερσυσσώρευση εκκρεμών αιτήσεων από την πλευρά των πολιτών οι οποίες για να διεκπεραιωθούν θα χρειαστούν πολλές εβδομάδες και μετά τη λήξη της καραντίνας. Το πρόβλημα έχει δημιουργηθεί για τον εξής απλούστατο λόγο: σε όλες τις υπηρεσίες του δημοσίου, έχει φτιαχτεί ένα σύστημα εισροών αιτημάτων και εκροών απαντήσεων όπου οι μεν εισροές γίνονται ηλεκτρονικά και ταχύτητα (πιο γρήγορα συγκριτικά με το παρελθόν καθώς ο πολίτης αποφεύγει την ουρά και τον χρόνο της μετάβασης) αλλά και η εκροή γίνεται με μεγαλύτερη καθυστέρηση καθώς τις αιτήσεις επεξεργάζονται «χειροκίνητα» οι υπάλληλοι των υπηρεσιών. Μάλιστα, προκύπτει ότι ο όγκος των «εισροών» είναι πλέον και μεγαλύτερος καθώς εκτός από αυτά καθ’ αυτά τα αιτήματα, ειδικά οι εφορίες έχουν να διαχειριστούν και τις ηλεκτρονικές «ευγενικές υπενθυμίσεις» πολιτών που βλέπουν τις ημέρες να περνούν αλλά το αίτημά τους να μην ικανοποιείται.

Τα παραδείγματα που αναφέρουν λογιστές, συμβολαιογράφοι, δικηγόροι που έχουν και καθημερινή επαφή με τις δημόσιες υπηρεσίες είναι αποκαλυπτικά: δήλωση φόρου μεταβίβασης ακινήτων παρέμεινε σε εκκρεμότητα για 45 ημέρες κάτι που σημαίνει ότι για να υπογραφεί τελικώς το συμβόλαιο αγοραπωλησίας του ακινήτου, πέρασαν συνολικά πάνω από δύο μήνες. Πιστοποιητικό περί μη έκδοσης διαθήκης ή περί μη αποποίησης κληρονομιάς, μπορεί να χρειάζεται πάνω από δύο εβδομάδες καθώς μετά και την απόφαση να κατατεθούν ηλεκτρονικά τα αιτήματα από τους κληρονόμους των αναδρομικών, η ζήτηση αυξήθηκε εκθετικά.