Σούπερ μάρκετ: Με… φόρα μπήκε και το 2021 για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, καθώς σύμφωνα με στοιχεία της IRI το α’ τετράμηνο του έτους η κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών (FMCG) αναπτύχθηκε με ποσοστό 1,3%. H άνοδος οφείλεται κατά βάση στα τυποποιημένα προϊόντα (fixed barcode), που παρουσίασαν ανάπτυξη κατά 1,8% σε αντίθεση με τα επί ζυγίω (random weight) ή «χύμα» προϊόντα που κατέγραψαν οριακή ανάπτυξη (+0,1%).

Στο πλαίσιο αυτό, οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν στα 2,746 δισ. ευρώ στο α’ τετράμηνο του 2021 από 2,709 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Από αυτές, τα 2,082 εκατ. ευρώ προέρχονται από τα τυποποιημένα προϊόντα και τα υπόλοιπα 664 εκατ. ευρώ από τα επί ζυγίω, που αφορούν αποκλειστικά τρόφιμα.

Στον αντίποδα, κάμψη παρουσίασαν όλες οι μεγάλες κατηγορίες προϊόντων (giga catergories), εκτός από τα τρόφιμα που αναπτύχθηκαν  κατά 2,8%. Αναλυτικά, οι πωλήσεις προϊόντων Οικιακής Φροντίδας υποχώρησαν κατά 5,8% σε αξία και 5,6% σε όγκο, ενώ ο τζίρος στα είδη  Προσωπικής Φροντίδας και Υγιεινής μειώθηκε κατά 8% σε αξία και 9% σε όγκο.

Ειδικά για τον Απρίλιο, η αγορά σημείωσε άνοδο 5,5% όσον αφορά την αξία πωλήσεων, γεγονός που αποδίδεται στις προετοιμασίες για τις γιορτές του Πάσχα.

Αύξηση τιμών

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI αποκλειστικά για τα τυποποιημένα προϊόντα, στο α’ τετράμηνο του 2021 καταγράφηκε άνοδος 1,8% σε αξία πωλήσεων παρά το γεγονός ότι σε όγκο υποχώρησαν κατά 0,5%, πράγμα που σημαίνει ότι παρατηρήθηκε αύξηση 2,2% στην τιμή ανά μονάδα στο σύνολο της αγοράς FMCG. Ειδικότερα, στα τρόφιμα η τιμή ανά μονάδα αυξήθηκε κατά 3,6%, στα προϊόντα Υγείας και Ομορφιάς κατά 1,1%, ενώ στα προϊόντα Οικιακής Φροντίδας υποχώρησε κατά 0,3%.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η ιδιωτική ετικέτα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, παρουσίασε πτώση κατά 5,3% στο α’ τετράμηνο του 2021 με μερίδιο 14,9% επί της συνολικής αγοράς λόγω των εντεταμένων προωθητικών ενεργειών που παρατηρείται στην αγορά FMCG, και δη στην αγορά των τροφίμων.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου