Αντεξαν» οι κτιριακές υποδομές  στην Αττική από την σεισμική δόνηση των 5,1 Ρίχτερ που σημειώθηκε στις 14:13 το μεσημέρι της Παρασκευής, μιας και δεν υπήρξαν σοβαροί τραυματισμοί, ενώ περιορισμένες ήταν και οι υλικές ζημιές.

Συγκεκριμένα, τα αξιοσημείωτα περιστατικά ήταν η κατάρρευση παλαιού κτιρίου στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και οι σοβαρές ζημιές σε ακατοίκητα και εγκαταλελειμμένα κτίρια στη Δραπετσώνα, την οδό Ερμού στο κέντρο της Αθήνας και τα Πετράλωνα.

Κομμάτια από μάρμαρα έπεσαν στο δρόμο μπροστά από την εκκλησία της Αγίας Ειρήνης επί της οδού Αιόλου, καθώς μπροστά και από το δημαρχείο της Αθήνας, στην πλατεία Κοτζιά. Σοβάδες όμως έπεσαν και στο κτίριο της Βουλής αλλά και στους διαδρόμους του κτιρίου όπου στεγάζεται η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών.

Σημειώνεται, για ακόμη μια φορά, ότι δεν υπάρχει τραυματισμός ατόμου στα περιστατικά που έχει επιληφθεί έως τώρα η Πυροσβεστική.

Ωστόσο ο σεισμός της Παρασκευής άνοιξε και πάλι τον φάκελο εγκαταλελειμμένα κτίρια στην Αθήνα.

Πρόκειται για τα άλλοτε στολίδια των Αθηναϊκών δρόμων, κτίρια που πρέσβευαν μια ξεχωριστή αρχιτεκτονική και κουλτούρα θυμίζοντας μια άλλη εποχή, έχουν μετατραπεί σήμερα σε ετοιμόρροπα κτίσματα, μιας και το ποιος έχει την αρμοδιότητα συντήρησης τους αποτελεί ένα ακόμα γραφειοκρατικό… μυστήριο.

Αυτή την στιγμή, η Αθήνα έχει περισσότερα από 1400 εγκαταλελειμμένα κτίρια, εκ των οποίων τα 600 έχουν χαρακτηριστεί από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού διατηρητέα, ενώ σε όλη την Ελλάδα βρίσκονται περισσότερα από 20.000. Συνολικά, στην επικράτεια το ΥΠΕΝ έχει χαρακτηρίσει 10.235 κτίρια ως διατηρητέα και από αυτά τα 3.140 βρίσκονται στην Αθήνα.

Τα εγκαταλελειμμένα κτίρια που βρίσκονται διάσπαρτα σε κεντρικούς δρόμους και μικρά σοκάκια στην καρδιά της πρωτεύουσας, έχουν γίνει «καταφύγιο» για άστεγους και χρήστες. Όπως λένε οι ίδιοι σε ομάδες που βοηθάνε ανθρώπους που βρίσκονται σε «κατάσταση δρόμου», τέτοιες «καβάτζες» είναι σωτήριες, πόσο μάλλον νύχτες που βρέχει και η κουβέρτα που έλαβαν από τις δομές, δεν μπορεί επαρκώς να τους ζεστάνει.

Η ασφάλεια που νιώθουν ωστόσο φαίνεται πως είναι προσωρινή και αυτό γιατί τα συγκεκριμένα κτίρια είναι άκρως επικίνδυνα. Σύμφωνα με τους ειδικούς είναι κτίρια τα οποία δεν έχουν συντηρηθεί, αντιθέτως έχουν εγκαταλειφθεί και έχουν υποστεί τις φθορές του χρόνου αλλά και των καιρικών συνθηκών, είναι επίφοβα.

Η ασφάλεια που νιώθουν ωστόσο φαίνεται πως είναι προσωρινή και αυτό γιατί τα συγκεκριμένα κτίρια είναι άκρως επικίνδυνα. Σύμφωνα με τους ειδικούς είναι κτίρια τα οποία δεν έχουν συντηρηθεί, αντιθέτως έχουν εγκαταλειφθεί και έχουν υποστεί τις φθορές του χρόνου αλλά και των καιρικών συνθηκών, είναι επίφοβα.

Μπετά, σκουπίδια και σημάδια εγκατάλειψης είναι μια εικόνα που πλέον έχει συνηθίσει να βλέπει το μάτι των περαστικών. Μερικά γκράφιτι δίνουν χρώμα στο αδιάφορο ξεθωριασμένο καφέ. Και όλα αυτά συμβαίνουν ακόμη και σε κτίρια που βρίσκονται σε κεντρικότατους δρόμους. Διασχίζοντας την Πειραιώς, την «γέφυρα» που ενώνει την Αθήνα με τον Πειραιά, τα εγκαταλελειμμένα κτίρια αποτελούν σήμα κατατεθέν μιας και  ανά τόσο συναντάς και ακόμη ένα. Ίδιο σκηνικό επικρατεί και στις γύρω περιοχές, με τον Κεραμεικό και το Μεταξουργείο να έχουν την θλιβερή πρωτιά.