«Σκυτάλη» από την παράδοση εκτός, το λεγόμενο click away, αναμένεται να πάρει εντός Ιανουαρίου, το click in shop.

Σε αυτό το νέο μοντέλο αγοράς, ο πελάτης θα εισέρχεται στο κατάστημα για να παραλάβει την παραγγελία του -κατόπιν ραντεβού- και μάλιστα θα μπορεί ακόμη και να δοκιμάσει τα προϊόντα.

Το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων εξετάζει πώς ακριβώς θα τεθεί σε εφαρμογή το συγκεκριμένο μέτρο κι από πότε. Με βάση τα σημερινά δεδομένα, πάντως, εκτιμάται πως αυτή η σταδιακή -όχι οριζόντια- επανεκκίνηση του λιανικού εμπορίου, θα είναι εφικτή μετά τις 15 Ιανουαρίου.

Οπως, άλλωστε, σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας, χθες, σε ραδιοφωνικό σταθμό, «σίγουρα θα έχουμε μία πολύ αυστηρότερη -από αυτήν του Μαΐου- λειτουργία του λιανικού εμπορίου», με σκοπό να αποφευχθεί ο συνωστισμός που «θρέφει» τον ιό. Πρόσθεσε, μάλιστα, πως η ηγεσία του υπουργείου θα είναι έτοιμη «να παρουσιάσει ένα ρεαλιστικό σχέδιο λειτουργίας της αγοράς -εν μέρει, προφανώς, όταν η πανδημία το επιτρέψει. Δεν θέλω να φανεί ότι με αυτόν τον τρόπο θέλω να εκβιάσω την Επιτροπή (σ.σ. των ειδικών). Θέλω, πρώτα από όλα, να πάρουμε απόφαση, όντας απολύτως βέβαιοι ότι δεν θα μας οδηγήσει σε ένα τρίτο κύμα», όπως είπε.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο νέο, «υβριδικό», μοντέλο αγοράς θα εξακολουθήσει να ισχύει η δυνατότητα παραγγελίας διαδικτυακά και τηλεφωνικά, καθώς επίσης η αποστολή γραπτού μηνύματος από το κατάστημα για τη μετάβαση σε αυτό. Δεν θα υπάρχει, ωστόσο, η δυνατότητα επιλογής πρόσθετων προϊόντων, από αυτά που θα περιλαμβάνονται στην παραγγελία που θα έχει προηγηθεί. Κάτι που δεν έχει αποφασιστεί ακόμη είναι αν θα επιτραπεί η παράλληλη εξυπηρέτηση πελατών μέσα στο κατάστημα -με τον αριθμό να προκύπτει λαμβάνοντας υπόψη τα τετραγωνικά της κάθε επιχείρησης. Εναλλακτική επιλογή είναι να εισέρχεται, αποκλειστικά, ένας πελάτης στο κατάστημα.

Εκπτώσεις

Στόχος είναι το «άνοιγμα» του λιανικού εμπορίου, έστω και κατ’ αυτόν τον τρόπο, να μην απέχει πολύ από τις χειμερινές εκπτώσεις, που ξεκινούν στις 11 Ιανουαρίου. Κι αυτό, καθώς οι 235.000 επαγγελματίες του κλάδου και οι 350.000 εμποροϋπάλληλοι αγωνιούν, μήπως χαθεί κι άλλος πολύτιμος χρόνος, που θα έχει επιπτώσεις στο τζίρου και αυτής της περιόδου.

Παράδοση εκτός

Για το τρέχον μέτρο, πάντως, δηλαδή το click away, ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε πως «τα μικρά καταστήματα πήγαν, αναλογικά, καλύτερα από τα μεγάλα. Η εξήγηση που δίνουμε στο υπουργείο είναι η εξής: Αυτά που δεν δούλεψαν καθόλου είναι τα εμπορικά κέντρα. Κι, επίσης, πολλές μεγάλες αλυσίδες δεν χρησιμοποίησαν το μέτρο, γιατί δεν ήταν έτοιμες ούτε σε επίπεδο προσωπικού ούτε σε επίπεδο αποθήκης.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο κόσμος να ψάξει να βρει τα δώρα που ήθελε να ψωνίσει στα μικρότερα καταστήματα. Και έτσι μικρότερα καταστήματα παιχνιδιών και μικρότερα καταστήματα ρούχων πήγαν εξαιρετικά καλύτερα του αναμενομένου. Αρα γενικά το μέτρο είναι επιτυχές». Επιπλέον, τόνισε πως «η παράδοση εκτός έχει έρθει για να μείνει».

Αιτήματα…

Προσφάτως, μάλιστα, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, κοινοποίησε, μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό, πως έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 400.000 ραντεβού για click away.