Συνέντευξη στο Euractiv παραχώρησε  η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως επισημαίνοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να εμπλουτιστεί ο ρόλος των εκπαιδευτικών με την εισαγωγή νέων γνωστικών αντικειμένων, αλλά και παραμέτρων όπως είναι η ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και του εθελοντισμού.

«Η εκπαίδευση μπορεί να διαδραματίσει έναν κρίσιμο ρόλο, και στην αφύπνιση αλλά και στο να θωρακίσει τους νέους με τα απαραίτητα εργαλεία προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Μεταξύ άλλων αναγνώρισε ότι το χάσμα ανάμεσα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς εργασίας είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την κυβέρνησή της, και τόνισε ότι, προκειμένου να αντιμετωπιστεί, θα πρέπει οι νέοι άνθρωποι να ενημερώνονται από πολύ νωρίς, αλλά και να υπάρξει η δυνατότητα πρακτικής άσκησης τόσο στο πλαίσιο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όσο και στα πανεπιστήμια.

Αναφερόμενη στο θέμα της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων, κάτι που προς το παρόν το Σύνταγμα απαγορεύει, και στη σχετική πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για αναθεώρηση του σχετικού άρθρου η οποία απερρίφθη, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Φοβάμαι ότι η Ελλάδα θα είναι κολλημένη για ακόμα τουλάχιστον πέντε ή έξι χρόνια σε αυτή την απαγόρευση ίδρυσης μη κρατικών-ιδιωτικών πανεπιστημίων».

Η κα Κεραμέως αναφέρθηκε ακόμα στην πρόθεση να δημιουργηθούν περισσότερα ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών στα ελληνικά πανεπιστήμια, αλλά και τη φιλοδοξία να τεθεί σε εφαρμογή ένα πληρέστερο πλαίσιο που θα ρυθμίζει το ζήτημα των δωρεών προς τα ελληνικά πανεπιστήμια.

Αναφερόμενη δε στο καυτό ζήτημα της θέσης της θρησκείας στα σχολεία, μετά μάλιστα από την πρόσφατη απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, με την οποία έκρινε αντισυνταγματικό το πρόγραμμα διδασκαλίας των θρησκευτικών που είχε καταρτίσει η προηγούμενη αριστερή κυβέρνηση, η κα Κεραμέως δήλωσε: «Η Ελλάδα είναι μια χώρα που κατά συντριπτική πλειοψηφία αποτελείται από Χριστιανούς Ορθόδοξους (…) θα ξεκινήσουμε τη διαδικασία της κατάρτισης του νέου προγράμματος διδασκαλίας των θρησκευτικών πάντα σε ισορροπία με τις αποφάσεις των ανωτάτων δικαστηρίων».