Προτάσεις και λύσεις για να αποδυναμωθούν οι προβληματισμοί των ειδικών παρουσίασε στην επιτροπή, σύμφωνα με πληροφορίες, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, εν όψει της σύσκεψης της Δευτέρας για το άνοιγμα των σχολείων.

Διαφορετικές ώρες έναρξης μαθημάτων στις σχολικές τάξεις, είσοδος και έξοδος από τη μονάδα από διαφορετικά σημεία ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός, αλλά και δυνατότητα διενέργειας τεστ μέσω της πλατφόρμας ελέγχου διασποράς που έχει δημιουργήσει η κυβέρνηση είναι οι προτάσεις της υπουργού που αναμένεται να συζητηθούν και να οριστούν οι λεπτομέρειές τους την ερχόμενη Δευτέρα, παράλληλα με τη μελέτη των επιδημιολογικών δεδομένων, τα οποία γι’ ακόμη μια φορά θα αποτελέσουν τον αστάθμητο παράγοντα στην εισήγηση της επιτροπής.

Η παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων έχει αρχίσει να επανέρχεται στη συζήτηση των λοιμωξιολόγων, οι οποίοι πλέον και σε δημόσιες τοποθετήσεις τους επικεντρώνονται τόσο στις ψυχολογικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει στους μαθητές όσο και στο γεγονός ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη οι σχολικές μονάδες, παρά τον αυξημένο αριθμό κρουσμάτων, παραμένουν ανοιχτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η υπουργός Παιδείας, ειδικά στην περίπτωση των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων, πρότεινε διαφορετικές ώρες προσέλευσης και αποχώρησης στα σχολεία ανά τάξη ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός. Ειδικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, το κρας τεστ του περασμένου Σεπτεμβρίου κατέδειξε χαμηλή μεταδοτικότητα, με το πρόβλημα να εντοπίζεται στο συνωστισμό των γονέων και στην πληθώρα των μετακινήσεων. Ειδικότερα, με το κλείσιμο των σχολείων περιορίστηκαν, σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαν δοθεί στη δημοσιότητα, κατά 2 εκατομμύρια οι μετακινήσεις.

Η κ. Κεραμέως πρότεινε με διαφορά λίγης ώρας (σ.σ.: πολύ πιθανό κατά 30 λεπτά) να προσέρχονται οι μαθητές, ώστε να μην συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός γονέων έξω από τα σχολεία. Ο σχεδιασμός προβλέπει ανά 2-3 τάξεις να υπάρχει διαφορά προσέλευσης και αποχώρησης, ενώ παράλληλα οι γονείς θα μπορούν να παραλάβουν τα παιδιά τους από διαφορετικές εισόδους και εξόδους των σχολείων, όσα από αυτά διαθέτουν και επιπλέον εισόδους, πέραν της κεντρικής.

Προβληματισμός

Στο μέτωπο των Λυκείων, που οι ειδικοί έχουν εκφράσει προβληματισμούς λόγω υψηλότερης μεταδοτικότητας του ιού από τις μικρότερες ηλικίες, η υπουργός υπενθύμισε την πλατφόρμα ελέγχου διασποράς στην κοινότητα, στην οποία ο κάθε πολίτης μπορεί προληπτικά να εκφράσει την επιθυμία του να κάνει τεστ και στη συνέχεια θα ειδοποιηθεί για να υποβληθεί σε αυτό. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα, ειδικά στα Λύκεια για μαθητές άνω των 16 ετών και στους καθηγητές, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως επιπρόσθετη δικλίδα ασφαλείας παράλληλα με το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ, το οποίο θα συνεχίσει να τηρείται, και ήδη υπάρχουν 386 σημεία σε όλη τη χώρα για τη διενέργεια των τεστ.

Σταδιακό άνοιγμα

Υπενθυμίζεται ότι στη συνεδρίαση της επιτροπής, την περασμένη Τρίτη, παρουσία της υπουργού Παιδείας, οι ειδικοί προέκριναν το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων, με Νηπιαγωγεία και Δημοτικά να ανοίγουν πρώτα τις πόρτες τους, ενώ ύστερα από κάποιες μέρες θα ξεκινήσουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην ημερομηνία της 8ης Ιανουαρίου, πρώτη μέρα μετά το τέλος των εορτών των Χριστουγέννων, η οποία πολύ πιθανόν να μεταφερθεί στις 11 Ιανουαρίου, που θα είναι Δευτέρα.

Παρά τη σύγκλιση απόψεων στους ειδικούς ότι είναι ανάγκη να ανοίξουν τα σχολεία, ορισμένοι εξ αυτών έκριναν ότι είναι νωρίς για τη λήψη απόφασης για την επαναλειτουργία τους, καθώς τα επιδημιολογικά δεδομένα είναι ακόμα ελλιπή, εφόσον δεν υπάρχει εικόνα κρουσμάτων από την περίοδο των διακοπών και των φετινών ιδιότυπων ρεβεγιόν των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.