Σε στάση αναμονής βρίσκεται το υπουργείο Παιδείας με τα επιδημιολογικά δεδομένα και τις εισηγήσεις των ειδικών να «ακρωτηριάζουν» το κυβερνητικό πλάνο για ανοιχτά σχολεία σε όλη τη χώρα. Η λίστα με τις «κόκκινες» περιοχές μακραίνει, με ένα πολύ μεγάλο ποσοστό -πλέον άνω του 40%- των μαθητών Λυκείου να διδάσκεται μέσω τηλεκπαίδευσης.

Με την πανδημία να βρίσκεται σε έξαρση, υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Παιδείας σημειώνουν στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής ότι οποιοδήποτε «plan b» (κάλυψη διδακτικών ωρών με αξιοποίηση αργιών, για παράδειγμα) δεν βρίσκεται υπό συζήτηση αυτή τη στιγμή καθώς η σχολική χρονιά βρίσκεται μόλις στο μέσο της, ενώ αντιθέτως η πολιτική τους εστιάζει στην ενίσχυση της τηλεκπαίδευσης, χωρίς να εκδηλώνουν ανησυχία -ακόμα- για την πρόθεση γονέων μαθητών της Γ’ Λυκείου για προσφυγές στο ΣτΕ.

Στο μέτωπο της Γ’ Λυκείου ήδη η ύλη έχει μειωθεί στο 25%, με στόχο να δοθεί ο απαραίτητος  χρόνος για την κάλυψή της, ενώ προβλέπεται για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας ενοτήτων της εξεταστέας ύλης (σ.σ.: η πορεία της οποίας παρακολουθείται από τις αρμόδιες διευθύνσεις και υπηρεσίες του υπουργείου), να ενημερωθεί η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων που διαμορφώνει τα θέματα των Πανελλαδικών, ώστε να αποφευχθούν αστοχίες ή αδικίες κατά την εξέταση των υποψηφίων.

Με τη λήψη νέων περιοριστικών μέτρων,  το ενδιαφέρον και η αγωνία εκπαιδευτικών και γονέων εστιάζονται στους μαθητές της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι πλέον διαχωρίζονται σε «πολλών ταχυτήτων» μαθητές, με κάποιους να συνεχίζουν για τρίτο μήνα την τηλεκπαίδευση, άλλους μετά από μία εβδομάδα στις σχολικές αίθουσες να επιστρέφουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και κάποιους να συνεχίζουν στα σχολεία για την ώρα, με ορισμένους ειδικούς να κρούουν ήδη τον κώδωνα του κινδύνου για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.

Πληροφορίες κάνουν λόγο για γονείς που έχουν απευθυνθεί ήδη σε δικηγορικά γραφεία επικαλούμενοι μη ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα κληθούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές, ζητώντας προσφυγές στο ΣτΕ. Αντίδραση που ναι μεν εκδηλώθηκε νωρίς (σ.σ.: μόλις την πρώτη εβδομάδα του ανοίγματος των Λυκείων), όμως, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, οι εισηγήσεις των ειδικών δεν επιτρέπουν ένα οριζόντιο άνοιγμα των σχολικών μονάδων, πολλαπλασιάζοντας τις περιπτώσεις διαφορετικής πρόσβασης στην εκπαίδευση.

Με το σενάριο της καθολικής επιστροφής των μαθητών στη διά ζώσης εκπαίδευσης για μεγάλο χρονικό διάστημα να απομακρύνεται, τουλάχιστον για τις επόμενες εβδομάδες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εστιάζει στο να επιτευχθεί η απόδοση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και στη στενή παρακολούθηση της πορείας της ύλης στα σχολεία. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ετοιμάζει τις επόμενες μέρες νέες οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς για την καλύτερη αφομοίωση της ύλης κατά την τηλεκπαίδευση, ενώ σε συχνή βάση οι αρμόδιες υπηρεσίες ενημερώνονται για την πορεία της ύλης στα σχολεία, η οποία, σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, προχωράει χωρίς προβλήματα.

Αντιθέτως, σενάρια όπως παράταση του έτους και έκτακτη κάλυψη διδακτικών ωρών (σ.σ.: όπως αξιοποίηση των Σαββάτων, των διακοπών του Πάσχα ή η αναστολή των περιπάτων και των εκδρομών), όπως σημειώνουν στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου, δεν βρίσκονται στο τραπέζι αυτή τη στιγμή, καθώς, όπως υπογραμμίζουν, είναι πολύ νωρίς ώστε να ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση.

Αναφορικά με πιθανή προσφυγή στο ΣτΕ, οι ίδιες πηγές υπενθυμίζουν ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η λειτουργία των σχολείων σε ορισμένες περιοχές διακόπτεται για έκτακτους λόγους. Από φυσικές καταστροφές μέχρι καταλήψεις, η λειτουργία σχολείων είναι πιθανόν να διακοπεί εντός της σχολικής χρονιάς. Αντιθέτως, από το υπουργείο Παιδείας προβάλλουν το επιχείρημα ότι φέτος για πρώτη χρονιά, ακόμα και στις περιπτώσεις που δεν συνδέονταν με την πορεία των κρουσμάτων, όπως τα κλειστά σχολεία λόγω κακοκαιρίας, ενεργοποιήθηκε για πρώτη φορά η τηλεκπαίδευση, ώστε να μη διακόπτεται η εκπαιδευτική διαδικασία ακόμα και στις περιπτώσεις όπου η φυσική παρουσία δεν ήταν δυνατή.