Με δύο νέες φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας να καλύψει τα κενά που παραμένουν στα σχολεία. Η πρώτη προβλέπει την τοποθέτηση 2.500 αναπληρωτών εντός της ερχόμενης εβδομάδας στις τάξεις, ενώ εντός των επόμενων ημερών θα ανακοινωθούν ακόμα 3.000 εκπαιδευτικοί που θα αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία. Συνολικά, δηλαδή αναμένονται προσλήψεις 5.500 εκπαιδευτικών.

Σημειώνεται ότι ήδη έχουν γίνει 31.138 προσλήψεις αναπληρωτών, ενώ φέτος προστέθηκαν στο μόνιμο προσωπικό επιπλέον 11.700 μόνιμοι εκπαιδευτικοί στην Γενική Εκπαίδευση.

Παρά την έγκαιρη τοποθέτηση αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών, τα σχολεία ακόμα και ενάμιση μήνα μετά το πρώτο σχολικό κουδούνι αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις σε βασικά μαθήματα, με τα κενά να καταγράφονται από σχολεία σε απομακρυσμένες περιοχές μέχρι και μεγάλα αστικά κέντρα.

Πολλές άδειες

Η πολιτική ηγεσία, απαντώντας στις κατηγορίες ότι δεν έχει καλύψει τα κενά, υπογράμμισε ότι οι προσλήψεις παραμένουν στα ίδια επίπεδα με πέρσι, όμως υπήρξε πολύ μεγάλος αριθμός αδειών που κατατέθηκαν από τους εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα να μην καλυφθούν οι θέσεις. Ειδικότερα, σε δηλώσεις του στον «Ε.Τ.» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης ανέφερε ότι με την πρώτη φάση προσλήψεων καλύφθηκε το 90% των ελλείψεων στα σχολεία. Ομως λόγω των αδειών αλλά και των φαινομένων μη ανάληψης υπηρεσίας σε ποσοστό ακόμα και 20% των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τον κ. Κόπτση, παρέμειναν πολλές θέσεις εκπαιδευτικών άδειες.
Η πρόσφατη οδηγία του υπουργείου Παιδείας για συγχωνεύσεις τμημάτων, με στόχο, όπως υπογράμμισε η πολιτική ηγεσία, να περιοριστούν τα «πλεονάσματα» εκπαιδευτικών σε ορισμένες περιοχές και να διατεθούν σε σχολεία με ελλείψεις προκάλεσε σωρεία αντιδράσεων από την αντιπολίτευση αλλά και τη σχολική κοινότητα.

Απάντηση στον Φίλη

Ο πρώην υπουργός Παιδείας και τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, έφερε το θέμα στη Βουλή σε ερώτησή του.

«Εκείνο το οποίο κάνουμε είναι η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Γιατί φαντάζομαι ότι κι εσείς όταν ήσασταν υπουργός δεν αφήνατε ένα σχολείο να έχει 30 παιδιά και 6 δασκάλους ή ένα σχολείο να έχει 150 παιδιά με 3 δασκάλους. Αρα το προσωπικό θα χρησιμοποιηθεί εκεί που είναι απαραίτητο, εκεί που υπάρχουν εκπαιδευτικές ανάγκες. Αυτή είναι η ορθή διαχείριση και σωστή αξιοποίηση των χρημάτων που πληρώνουν οι Ελληνες φορολογούμενοι. Να πιάνουν, δηλαδή, τόπο τα λεφτά τους και στην εκπαίδευση», ήταν η απάντηση της υφυπουργού Παιδείας Ζέτας Μακρή στη Βουλή, η οποία ανέφερε ότι 7.500 εκπαιδευτικοί κάνουν χρήση νόμιμων αδειών το τρέχον σχολικό έτος.

Στις κατηγορίες της αξιωματικής αντιπολίτευσης για υποβάθμιση των σχολείων και εξάντληση του ορίου μαθητών ανά τάξη, η κ. Μακρή ανέφερε ότι μόνο ένα 4,53% έχει πάνω από 25 μαθητές, ενώ, κατά το σχολικό έτος 2018-19, επί συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ., σχεδόν 7% των τμημάτων είχαν πάνω από 25 μαθητές.

Ειδικότερα, ανέφερε ότι 2.022 τμήματα (2,6%) έχουν 26 μαθητές, 1.211 τμήματα (1,57%) έχουν 27 μαθητές, 206 (0,26%) τμήματα έχουν 28 μαθητές και 60 τμήματα (0,08%) με 29 μαθητές.

Σχετικά με την παράλληλη στήριξη, η υφυπουργός αναφέρθηκε στην έκρηξη αιτημάτων που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, αλλά και στην κάλυψη αυτών, σημειώνοντας ότι την τριετία 2016-2018 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ οι προσλήψεις ήταν 4.134 κατά μέσο όρο, ενώ την τριετία 2019-2021, επί κυβέρνησης Ν.Δ., οι προσλήψεις ήταν 8.443 κατά μέσο όρο, δηλαδή υπερδιπλάσιες.