Το ποσό των 5 δισ. δολαρίων καλείται να καταβάλει η διάσημη εταιρία κοινωνικής δικτύωσης Facebook, στο πλαίσιο διακανονισμού με την αμερικανική επιτροπή εμπορίου (FTC), εξαιτίας σοβαρών παραβάσεων στο θέμα των προσωπικών δεδομένων.

Σύμφωνα με την FTC, η πολιτική της Facebook για τα προσωπικά δεδομένα εξαπάτησε «δεκάδες εκατομμύρια» ανθρώπους που χρησιμοποίησαν το εργαλείο αναγνώρισης προσώπου της Facebook και επίσης παραβίασε τους κανόνες της ενάντια στις πρακτικές εξαπάτησης όταν δεν αποκάλυψε ότι οι αριθμοί τηλεφώνου που είχε συγκεντρώσει για την ενεργοποίηση ενός μηχανισμού ασφαλείας θα χρησιμοποιούνταν για διαφημιστικούς λόγους.

Την ίδια ώρα, η εταιρία καλείται να προβεί σε αναδιάρθρωση της προσέγγισής του στα ζητήματα ιδιωτικότητας. Βάσει του διακανονισμού, το συμβούλιο της Facebook θα συστήσει μια ανεξάρτητη επιτροπή προσωπικών δεδομένων που θα αφαιρεί τον «απεριόριστο έλεγχο από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Facebook Μαρκ Ζάκεμπεργκ αναφορικά με τις αποφάσεις που επηρεάζουν την ιδιωτική ζωή των χρηστών».

Αν και πρόκειται για ένα πρόστιμο-ρεκόρ, εντούτοις οι επικριτές της εταιρίας υποστηρίζουν ότι το ποσό αυτό είναι χαμηλότερο από τα κέρδη που άντλησε η Facebook παραβιάζοντας τα προσωπικά δεδομένων των χρηστών.

Έτσι, η FTC, με 3 ψήφους υπέρ και 2 κατά, συμφώνησε στον παραπάνω διακανονισμό, εν μέσω ενστάσεων για το ύψος του προστίμου.

«Παρά τις επανειλημμένες δεσμεύσεις στα δισεκατομμύρια χρηστών της σε όλο τον κόσμο ότι θα μπορούσαν να ελέγχουν το πώς μοιράζονται οι προσωπικές τους πληροφορίες, η Facebook υπονόμευσε τις επιλογές των καταναλωτών», ανέφερε σε ανακοίνωση ο πρόεδρος της FTC και Ρεπουμπλικάνος Τζο Σίμονς.

Από την πλευρά του, ο Δημοκρατικός και μέλος της επιτροπής Ρόχιτ Τσόπρα δήλωσε ότι το πρόστιμο δίνει ασυλία στα υψηλόβαθμα στελέχη της Facebook και «κανένα πραγματικό περιορισμό στο επιχειρηματικό μοντέλο της Facebook» και «δεν λύνει τα βασικά προβλήματα που οδήγησαν σε αυτές τις παραβιάσεις».