Ξεκίνησε η συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο που αφορά την Επαγγελματική Εκπαίδευση, με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, να παρουσιάζει χθες τις πρωτοβουλίες της πολιτικής ηγεσίας, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την ίδρυση Πρότυπων και Πειραματικών ΕΠΑΛ και ΙΕΚ, αλλά και μεταγυμνασιακών δομών κατάρτισης.

«Το αποπαίδι του χθες να γίνει βασικός συντελεστής του αύριο», ανέφερε η κ. Κεραμέως, υποστηρίζοντας ότι η Επαγγελματική Εκπαίδευση αποτελεί έναν εξαιρετικά δυναμικό πυλώνα που μπορεί να απαντήσει στις προκλήσεις που θέτει η 4η Βιομηχανική Επανάσταση και να αντιμετωπίσει μείζονα κοινωνικά ζητήματα, όπως η νεανική ανεργία και ο κοινωνικός αποκλεισμός.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, η υπουργός αναφέρθηκε στις σημαντικότερες αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο:

– Η ίδρυση Πειραματικών ΙΕΚ και Πρότυπων ΕΠΑΛ έχει ως στόχο τη δημιουργία πυλώνων που θα αποτελέσουν το παράδειγμα για το σύνολο των εν λόγω εκπαιδευτικών δομών, καθώς και τον συνδετικό κρίκο με την αγορά εργασίας και τις μεταβαλλόμενες ανάγκες της.

– Η δημιουργία του επιπέδου 3 στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, που μέχρι στιγμής δεν υπάρχει. Το επίπεδο αυτό θα καλύπτεται από τις Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (ΕΣΚ), οι οποίες θα παρέχουν κατάρτιση στο επίπεδο του τεχνίτη. Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία, φορείς της αγοράς έχουν εκφράσει την ανάγκη για κάλυψη αυτής της κατηγορίας, ενώ σημειώνουν ότι πρόκειται για μια προσοδοφόρα διέξοδο.

– Στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ δίνεται η δυνατότητα οργάνωσης ξενόγλωσσων τμημάτων, με στόχο την εξωστρέφειά τους, ενώ στην ίδια λογική τα ινστιτούτα θα συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα στον τομέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με στόχο την επαφή των καταρτιζομένων με πραγματικές συνθήκες παραγωγικής διαδικασίας.

Μεταξύ των αλλαγών προβλέπεται η σύσταση Κεντρικού Συμβουλίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με συμμετοχή και των κοινωνικών εταίρων, εκπροσώπων της αγοράς και λοιπών εμπλεκόμενων φορέων, καθώς και περιφερειακών συμβουλίων, τα οποία θα μελετήσουν τις ανάγκες της αγοράς και θα προχωρήσουν σε προτάσεις για τη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών.