Μειωμένο τζίρο, σε σχέση με πέρυσι, καταγράφει το 70% των καταστημάτων λιανικής του Πειραιά, που συμμετείχαν σε έρευνα του ομώνυμου Εμπορικού Συλλόγου για την κίνηση της αγοράς τις πρώτες ημέρες των χειμερινών εκπτώσεων.

Από εκεί και πέρα, ικανοποιητικά κινήθηκαν οι πωλήσεις για το 15% του δείγματος, ενώ για ακόμη ένα ποσοστό της τάξεως του 15% ήταν στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020.

Από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς (ΕΣΠ) επισημαίνεται πως έχει μεταβληθεί η συμπεριφορά των καταναλωτών, καθώς «φαίνεται να διαθέτουν λιγότερα χρήματα για αγορές στις φετινές εκπτώσεις, συγκριτικά με πέρσι». Ακόμη, σημειώνεται πως για λόγους ασφάλειας επιλέγουν τις διαδικτυακές αγορές.

Τα είδη ένδυσης και υπόδησης

Από την έρευνα προκύπτει πως την Κυριακή 24 Ιανουαρίου, όταν η λειτουργία των καταστημάτων ήταν προαιρετική, παρότι το 76% των επιχειρήσεων επέλεξε να ανεβάσει… ρολά, μόνον το 24% δήλωσε ικανοποιημένο από τον τζίρο του. Κι αυτό διότι η πλειονότητα των καταναλωτών -και ειδικά οι πολύ νεαρές ηλικίες- κατευθύνθηκαν σε συγκεκριμένες, ξένες αλυσίδες.

Οσον αφορά στις προτιμήσεις του κοινού, πρώτα έρχονται τα είδη ένδυσης και υπόδησης, σε ποσοστό σχεδόν 70%. Γεγονός που αποδεικνύει πόσο μεγάλη σημασία έχει για την αγορά -και ειδικά για κάποια είδη- η δυνατότητα υποδοχής των πελατών εντός του καταστήματος.

Σε κάθε περίπτωση, οι δύο αυτές εβδομάδες, «παρά τους χαμηλότερους σε σχέση με πέρυσι τζίρους, αποτελούν οξυγόνο για την επιβίωση των επιχειρήσεων, οι οποίες παρουσιάζονται εξαιρετικά αποδυναμωμένες. Απαραίτητες προϋποθέσεις επιβίωσης είναι η ανάγκη λειτουργίας της αγοράς με υποδοχή των πελατών εντός του καταστήματος και ο εμπλουτισμός του πλαισίου στήριξης των επιχειρήσεων», υπογραμμίζει ο ΕΣΠ.