Ο κατηγορούμενος, ο οποίος οδηγήθηκε στις φυλακές της Τρίπολης, έδωσε τη δική του εκδοχή για τα γεγονότα απαντώντας σε «βροχή» ερωτήσεων που του έθεσε η 19η τακτική ανακρίτρια.

Έστρεψε τα βέλη του στους δυο δικηγόρους που εκπροσωπούν τους μηνυτές τους οποίους κατηγορεί ότι «κατασκεύασαν» τις μηνύσεις ενώ ανέφερε πως θεωρεί «ότι άνοιξε μια χοάνη που ο καθένας θα μπορούσε για “χ” λόγους να πει το κατιτίς του».

Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός δήλωσε «αμφιφυλόφιλος» που είχε πολλές «σχέσεις και με το ένα και με το άλλο φύλο» υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι ποτέ δεν είχε συνευρεθεί με ανήλικα άτομα.

Ο κατηγορούμενος σημείωσε ότι «φωτίζεται κατ’ επιλογή η πλευρά του βιαστή και του παιδόφιλου» και «έδειξε» ως «εργαστήριο» της κατασκευασμένης , όπως τη χαρακτηρίζει, υπόθεση τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΗ τα οποία «βρίσκονταν σε ιδεολογική αντίθεση με το πρόσωπό μου». Μάλιστα, αναφέρει ότι δεν κάνει «παρέα μόνο με ανθρώπους του σιναφιού μου».

«Ήθελε να γίνει τραγουδιστής στυλ Ρουβάς»

Ο Δημήτρης Λιγνάδης στην απολογία του αρνήθηκε κατηγορηματικά τις πράξεις που του αποδίδονται. Αναφερόμενος δε στον νεαρό Αιγύπτιο που τον καταγγέλλει για βιασμό τον Αύγουστο του 2010 αν και παραδέχεται ότι τον γνώριζε δεν μπορεί να εξηγήσεις τους λόγους που τον βάζει στόχαστρο του.

«Δεν γνωρίζω για ποιο λόγο, θα μπορούσα όμως να εικάσω ότι επειδή εδώ και πάρα πολύ καιρό, έχει προεξοφληθεί μια προαναγγελθείσα καταιγίδα φημών και καταγγελιών σε βάρος μου, θεωρώ ότι άνοιξε μια χοάνη που ο καθένας θα μπορούσε για “χ” λόγους να πει το κατιτίς του. Εάν θα έπρεπε να εικάσω κάποιο λόγο θα ήταν ίσως ότι δεν μπόρεσε να γίνει στη ζωή του, όπως μου είχε πει, αυτό που ήθελε, ένα μοντέλο – τραγουδιστής στυλ Ρουβάς. Προσπαθώ να βρω γιατί αυτός ο τύπος πήγε να πει αυτά τα απόλυτα ψεύδη για το άτομό μου». τονίζει.

Ερώτηση: Από πού τον γνωρίζετε ;

Απόκριση: Τον γνωρίζω από τα ματσάκια που παίζαμε στα γηπεδάκια του μπάσκετ έναντι του Σταθμού Λαρίσης, όπου μόλις είχα μετακομίσει. Ήταν χαρακτηριστική φυσιογνωμία, λόγω του ότι ήταν αφύσικα μικροσκοπικός. Μου έστειλε μήνυμα μέσω ενός μέσου κοινωνικής δικτύωσης, γράφοντας ότι ήθελε να γίνει «famous».

Ερώτηση: Εσείς, απαντήσατε στο μήνυμα του;

Απόκριση: Δεν θυμάμαι να απάντησα.

Ερώτηση: Δεν τον συναντήστε ποτέ;

Απόκριση: Ποτέ.

Ερώτηση: Ήρθε ποτέ σπίτι σας;

Απόκριση: Στο σπίτι μου δεν ήρθε ποτέ, ούτε μόνος του, ούτε με άλλους. Δεν γνωρίζω ούτε τα αναφερόμενα στη μήνυση του φυσικά πρόσωπα που φέρεται ότι ήρθαν στο σπίτι μου.

Επιχειρώντας να εξηγήσει πως τα φερόμενα ως θύματα γνώριζαν στοιχεία από τον προσωπικό του χώρο ανέφερε ότι υπάρχει site στο διαδίκτυο που εδώ και πολλά χρόνια «είχε φωτογραφήσει σπίτια -επωνύμων και είχε φωτογραφήσει όλους τους χώρους και του δικού μου σπιτιού, προκειμένου να καταδείξει τον τρόπο ζωής τους».

Επιπλέον, υποστήριξε ότι και ο ίδιος έχει αναρτήσει φωτογραφίες του σπιτιού του καθώς και της θέας από αυτό σε λογαριασμούς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Στη συνέχεια ο κατηγορούμενος ρωτήθηκε για σειρά φωτογραφιών στο σπίτι του που απεικονίζουν παιδιά αλλά και για ανάρτηση μιας από αυτές με ένα ανήλικο αγόρι που φοράει το εσώρουχό του, με υψωμένο το δεξί του χέρι.

«Όταν ο παππούς μου Δημήτριος Λιγνάδης ο οποίος ήταν αρχιτέκτονας, ήρθε από τη Σμύρνη, έφερε κάποιους πίνακες και αυτός είναι ένας από αυτούς» ανέφερε και συνέχισε «Είναι ένας πίνακας του 1800 κάτι και είναι ένα από τα πιο συγκινησιακά μου κειμήλια. Είναι το μόνο που μου θυμίζει τον παππού μου, τον Δημήτρη. Οι φωτογραφίες πάνω σε ένα ταμπλό στις οποίες φαίνονται κάποια παιδιά, απεικονίζουν εμένα σε παιδική ηλικία».

«Δεν μου συγχωρέθηκε η αγάπη μου στην Πατρίδα»

Ο Δημήτρης Λιγνάδης απολογούμενος υποστήριξε πως όλα είναι κατασκευασμένα «καταρχάς στο “εργαστήριο” του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του οποίου από τη στιγμή που ανέλαβα Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου τον Σεπτέμβριο του 2019, βρίσκονταν σε ιδεολογική αντίθεση με το πρόσωπό μου» και εξηγεί: «Καταρχάς και για τις πολιτικές μου πεποιθήσεις (πριν από τις εκλογές είχα καταφερθεί πολιτικά εναντίον της τότε κυβέρνησης ), δεύτερον επειδή προέβην σε δυο εμβληματικές για εμένα ενέργειες, στην ονοματοδοσία μιας αίθουσας του Εθνικού Θεάτρου με το όνομα «Ελένη Παπαδακη» και στην κατάργηση της μέχρι τότε «Πειραματικής Σκηνής» όπου ήταν προσανατολισμένη στην αποδόμηση και στον μοντερνισμό και στην θέση της, την ίδρυση Ερευνητικής Σκηνής για το Αρχαίο Δράμα.

Δεν μου συγχωρέθηκε η αγάπη μου στην Πατρίδα, στην Ιστορία και στο ότι το καλοκαίρι που μας πέρασε στην παράσταση Πέρσες την οποία είχα σκηνοθετήσει εγώ στην Επίδαυρο η οποία προβλήθηκε σε παγκόσμια μετάδοση μέσω live streaming και στην υπόκλιση φίλησα το ομοίωμα του Παρθενώνα. Για το λόγο αυτό μου έγινε bulling, από τα αριστερίζοντα media».

Ερώτηση: Αυτοί οι λόγοι θεωρείτε ότι συνετέλεσαν στην κατασκευή καταγγελιών εναντίον σας;

Απόκριση: Αυτοί οι λόγοι και θα μπορούσα να προσθέσω, πάντα εικάζοντας, τη ζηλοφθονία για την ανάληψη αυτού του ύψιστου αξιώματος για τον πολιτισμό, καθώς και ότι ο τρόπος Διοίκησης που άσκησα εγώ μέχρι να παραιτηθώ, για λόγους οικονομικού και εργασιακού εξορθολογισμού, ξεβόλεψε πολλούς.

Έκαναν open call στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Ο Δημήτρης Λιγνάδης στρέφει τα βέλη του στους νομικούς παραστάτες των μηνυτών Γεώργιο Βλάχο και Μαρία Κουρτέση που , όπως λέει, έκαναν open call στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «ελάτε να καταγγείλετε».

Ερώτηση: Λέτε λοιπόν ότι το ανοικτό κάλεσμα για καταγγελίες σεξουαλικών παρενοχλήσεων εκ μέρους σας, έγινε για να σας καθαιρέσουν από τη θέση του καλλιτεχνικού Διευθυντού;

Απόκριση: Επειδή δεν έγινε καμία καταγγελία, τα κατασκεύασαν οι ίδιοι οι Δικηγόροι.

Ερώτηση: Λέτε λοιπόν ότι η μήνυση είναι κίβδηλη; Πιο συγκεκριμένα, ότι ο ως άνω Δικηγόρος, κατασκεύασε τη μήνυση του εντολέα του;

Απόκριση: Ο συγκεκριμένες άνθρωπος, έφτιαξε μια καταγγελία από το πουθενά. Δεν ξέρω ποιο ήταν το έναυσμα. Λέω λοιπόν ότι το περιεχόμενο της μήνυσης το κατασκεύασε ο ως άνω Δικηγόρος.

«Ποτέ δεν είχα συνευρεθεί με ανήλικα άτομα επ΄ουδενί λόγο»

Όταν ο κατηγορούμενος κλήθηκε να απαντήσει στην ερώτησή εάν καλούσε νεαρά άτομα 15, 14 ετών στο σπίτι του, δήλωσε κατηγορηματικά «όχι», και πρόσθεσε «ούτε έκανα χρήση ναρκωτικών ουσιών ούτε ο ίδιος, ούτε θα προσέφερα ποτέ σε κανέναν.

Δεν έχω προλάβει ακόμα να κινηθώ νομικά σε βάρος αυτών που με καταγγέλλουν. Δεν έχω αντιμετωπίσει ποτέ καρκίνο μέχρι τώρα ή κάποια άλλη σοβαρή ασθένεια. Ποτέ δεν είχα συνευρεθεί με ανήλικα άτομα επουδενή λόγο, ποτέ δεν είχα διενεργήσει γενετήσιες πράξεις με ανήλικα άτομα είτε στο σπίτι μου είτε αλλού».

Μιλώντας για τον δεύτερο μηνυτή υποστήριξε πως τον γνώρισε το 2013 όταν είχε «ανεβάσει» την παράσταση «Βάκχες» όπου υποδύονταν τον Διόνυσο ο Σάκης Ρουβάς μέσω συντελεστών της παράστασης.

Ερώτηση: Εσείς με την ιδιότητά σας ως ενός καταξιωμένου σκηνοθέτη — ηθοποιού, κάνατε συχνά παρέα με τα άλλα παιδιά;

Απόκριση: Κάναμε σχετική παρέα η οποία εμπλουτιζόταν και με άλλα άτομα, ηθοποιούς και καλλιτέχνες. Γνώριζα ότι προερχόταν από μια κατεστραμμένη οικογένεια, όπως έλεγε ο ίδιος. Τότε βαφόταν, δεν το αναφέρω αυτό ως μεμπτό. Προσπαθούσε να επιδείξει την σεξουαλική του ταυτότητα, που συνίστατο στην έντονα θηλυκή εμφάνιση. Αυτό όμως δεν το θεωρώ αρνητικό στοιχείο του χαρακτήρα του.

Ερώτηση: Του είχατε κάνει ποτέ κάποια φιλοφρόνηση;

Απόκριση: Δεν θυμάμαι εάν του είχα κάνει φιλοφρόνηση για την εμφάνισή του δεν το αποκλείω όμως κιόλας.

Ερώτηση: Είχατε πει ποτέ ότι είναι ωραίο αγόρι,

Απόκριση: Όχι.

Ερώτηση: Είχατε ποτέ σεξουαλική σχέση μαζί του;

Απόκριση: Ποτέ.

Ερώτηση: Είχατε ποτέ ερωτικές περιπτύξεις ;

Απόκριση: Ποτέ, είχαμε όμως φιλική οικειότητα.

«Δεν κάνω παρέα μόνο με ανθρώπους του σιναφιού μου»

«Εγώ δεν είμαι σαν τους άλλους ηθοποιούς. Δεν κάνω παρέα μόνο με ανθρώπους του σιναφιού μου, μπορώ να κάνω παρέα και με ανθρώπους που γνώρισα σε ένα παγκάκι, όπως και με μια τρελή που έχω γνωρίσει στο Σύνταγμα, πράγμα που έχει συμβεί» εξήγησε ο κατηγορούμενος σκηνοθέτης.

Ερώτηση: Όταν γνωρίσετε κάποιον σε κάποιο παγκάκι, θα τον συναντήσετε που;

Απόκριση: Μπορεί να φύγω από μια παρέα ηθοποιών, και να πάω να πιω μια μπάρα με κάποιον που κάθεται σε ένα παγκάκι. Μου αρέσει να γνωρίζω κόσμο και να ξεφεύγω από τα στερεότυπα. Αυτό πολλές φορές είναι και παρερμηνεύσιμο.

Φανταστείτε ότι εγώ ενώ έχω μια βεράντα που βλέπει θάλασσα, μπορεί να πάω να πιω τον φραπέ μου στο πεζούλι του Αγίου Παύλου ή στο Σταθμό Λαρίσης. Στα γηπεδάκια του Σταθμού Λαρίσης έπαιζα μπάλα, μέχρι πριν από δυο χρόνια, με όλους τους αλλοδαπούς.

«Είμαι ένας αμφιφυλόφιλος, που στη ζωή μου μέχρι τώρα, είχα πολλές σχέσεις και με το ένα και με το άλλο φύλο»

Ερώτηση: Εσείς την σεξουαλική σας ταυτότητα, πως την προσδιορίζετε;

Απόκριση: Είμαι ένας αμφιφυλόφιλος, που στη ζωή μου μέχρι τώρα, είχα πολλές σχέσεις και με το ένα και με το άλλο φύλο. Χωρίς να αποκλείω ότι είχα μέχρι τώρα και εφήμερες επαφές. Αυτές όμως δεν ήταν ποτέ με ανηλίκους. Είχα επαφές και με αλλοδαπούς και με αλλοδαπές και με αμοιβή και χωρίς αμοιβή. Με τον μηνυτή δεν είχα ποτέ τέτοιου είδους επαφές. Μείναμε μαζί, όταν μια μέρα αρχές του 2016, μου χτύπησε την πόρτα, με μια βαλίτσα στο χέρι και είπε «δεν έχω που να μείνω, με έδιωξαν οι δικοί μου» και του είπα «μπες, αλλά θα μείνεις στον καναπέ μου, όχι στο κρεβάτι μου». Νομίζω ότι έμεινε τρεις μέρες το πολύ. Αυτές τις τρεις μέρες δεν ήρθα σε επαφή μαζί του. Δεν θυμάμαι να έχω βγάλει φωτογραφίες στο σπίτι μου μαζί του.

Ερώτηση: Του είχατε στείλει ποτέ δική σας φωτογραφία από το σπίτι σας ;

Απόκριση: Μπορεί να είχα στείλει.

Ερώτηση: Τον Αύγουστο του 2015, που ήσασταν;

Απόκριση: Στην Ιθάκη. Από 1-19 Αυγούστου του 2015, ήμουν εκεί. ..

Ερώτηση: Δεν σας προξενεί εντύπωση ότι ο μηνυτής περιγράφει τη σεξουαλική σας αυτή πράξη με τη χρήση βίας, εξαιρετικά αναλυτικά;

Απόκριση: Δεν μου κάνει εντύπωση, γιατί οι περιγραφές τις οποίες διάβασα, είναι τραγελαφικές και σε κάθε άλλη περίπτωση θα μου προκαλούσαν θυμηδία.

«Φωτίζεται κατ’ επιλογή η πλευρά του βιαστή και του παιδόφιλου»
Απόκριση: Όταν έμενε ο μηνυτής μαζί σας, ποιος σας βοηθούσε στην καθαριότητα στο σπίτι;

Ερώτηση: Τότε είχα μια κυρία , η οποία είναι Γεωργιανή και είναι κόρη της κυρίας που φροντίζει την κατάκοιτη μητέρα μου. Ουδέποτε είχα κάποιο ανήλικο αγόρι να καθαρίζει το σπίτι μου, όπως με ρωτάτε. Ούτε είχα ανήλικα παιδιά να μπαινοβγαίνουν στο σπίτι μου. Σε κάθε κατάθεση υπάρχει πάντα και ένα κεφάλαιο ύπαρξης ανηλίκων.

Δηλαδή φωτίζεται κατ’ επιλογή η πλευρά του βιαστή και του παιδόφιλου. Εγώ, έκανα κάποιες παραστάσεις μόνο με παιδιά, όπως το «Billy Eliot» και δεν βρέθηκε κανένα παιδί, καμία μάνα και κανένας πατέρας να κάνει κάποια καταγγελία. Είχαμε 50 παιδιά στην εν λόγω παράσταση…

«Κινδύνεψε σοβαρά η ζωή μου»

«Το 2002, που έλαβε χώρα η επίθεση με μαχαίρι σε βάρος μου, δεν γνωρίζω και αν βρέθηκε ποτέ ο δράστης. Κινδύνεψε σοβαρά η ζωή μου. Ήμουν στην εξώπορτα του σπιτιού μου όταν δέχθηκα την επίθεση. Ποτέ δεν κατάλαβα τον σκοπό της επίθεσης σε βάρος μου, δεν είχα ποτέ άλλη επίθεση σε βάρος μου και δεν θα μπορούσα να καταλάβω ποιος θα μπορούσε μεσημέρι της Μεγάλης Δευτέρας να προβεί σε μια τέτοια πράξη…» είπε.

«Ψεύδεται ασυστόλως όταν λέει ότι διατηρούσα εξωσχολικές σχέσεις με παιδιά του Αρσάκειου»
Απαντώντας σε ερώτηση της ανακρίτριας σχετικά με τη σχέση του με πρόσωπο που αναφέρει ότι διατηρούσα εξωσχολικές σχέσεις με παιδιά του Αρσάκειου απαντά: «Κάναμε παρέα, τον εκτιμούσα, με ερωτεύτηκε πολύ, πήγαινα σπίτι του και κάποια στιγμή χωρίσαμε. …Ψεύδεται ασυστόλως όταν λέει ότι διατηρούσα εξωσχολικές σχέσεις με παιδιά του Αρσάκειου το 1999 – 2000. Εγώ στο Αρσάκειο εργάστηκα από το 1993 περίπου έως το 2001, γιατί το 2002 πήγα στο Κολλέγιο όπου εργάστηκα για τρία χρόνια. Και στα δυο σχολεία είχα το εργαστήριο θεάτρου και έκανα μάθημα και σε αγόρια και σε κορίτσια.

Οι γονείς και τα παιδιά του Αρσάκειου καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας μου εκεί, είχαν και έχουν τεράστια εκτίμηση στο πρόσωπό μου. Περίπου 500 παιδιά του Αρσάκειου, Γυμνάσιου και Λυκείου, διδάχτηκαν θέατρο από εμένα.

Ερώτηση: Πως εξηγείτε το γεγονός ότι λέει, αυτά που λέει για εσάς,

Απόκριση: Κακώδης συμπλεγματισμός επειδή δεν έκανε την καριέρα που ήθελε. Εγώ είμαι ένας άνθρωπος που πέτυχε χωρίς να χρησιμοποιώ τα στερεότυπα των συναδέλφων μου.

Ερώτηση: Χρησιμοποιούσατε ποτέ την φράση «τα παιδιά του Λιγνάδη»;

Απόκριση: Όχι, δεν μου λέει κάτι η φράση αυτή.

«Ποτέ δεν έχω απειλήσει κανέναν»

Ο Δημήτρης Λιγνάδης υποστήριξε πως ουδέποτε απείλησε κάποιον από τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση. Αναφερόμενος δε στην 40χρονη που θεωρείται μάρτυρας -κλειδί τόνισε: «Δεν την έχω απειλήσει, την έχω όμως προειδοποιήσει, ότι μετά τον πατέρα της το επόμενο βήμα είναι η αστυνομία. Έχει εμμονή με εμένα πάθους και μίσους πια. Πήρα τρεις φορές τον πατέρα της και του είπα να κάνει κάτι να σώσει την κόρη του…Όσα λέει στην κατάθεσή της είναι νοσηρά ψεύδη από αρχή μέχρι κεραίας.

Ποτέ δεν της είπα ότι εάν μιλήσει θα της κάνω κακό, θα της τινάξω τα μυαλά με ένα πιστόλι, ότι θα βλάψω την οικογένειά της και ότι δεν θα βρει ποτέ δουλειά. Με συγκεκριμένη γυναίκα δεν είχα ποτέ καμία ερωτική σχέση.

«Έφυγα από το Πανεπιστήμιο γιατί δεν με συνέφερε οικονομικά»

«Εχω διδάξει στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναυπλίου για ενάμιση χρόνο, νομίζω το 2004 – 2005. Δεν έχω διδάξει σε άλλα Πανεπιστήμια αλλά έχω κάνει διαλέξεις. Εγώ σταμάτησα την συνεργασία μου με το εν λόγω Πανεπιστήμιο γιατί δεν με συνέφερε οικονομικά» ανέφερε ενώ μιλώντας για τον άνδρα Βασίλη που με την μαρτυρία του τον έβαλε στο επίκεντρο της υπόθεσης υπογράμμισε «Είναι μια μυθοπλασία από την αρχή μέχρι το τέλος» σημειώνοντας ότι παραιτήθηκε από τη θέση του στο Εθνικό Θέατρο «γιατί έβλεπα ότι έρχεται ένα τσουνάμι».

Ερώτηση: Ολοι αυτοί οι καταγγέλλοντες στη δικογραφία που αναφέρουν περιστατικά γενετήσιων πράξεων με ανηλίκους, εμπεριέχοντες βία και μη, λένε ψέματα;

Απόκριση: Είναι μια διαδοχική ανάφλεξη, διότι γίνεται «open call» που το τρέχει το Σωματείο Ηθοποιών. Παίρνοντας την σκυτάλη από τον Βασίλη Κ. λένε όλοι τα ίδια πράγματα, γιατί ο σκοπός τους ήταν να φύγω από αυτή τη θέση. Μετά αυτό χρησιμοποιήθηκε και πολιτικά. Στην αρχή είπαν «τελειώστε τον Λιγνάδη», αυτή είναι η άποψή μου και μετά και τον αδερφό μου. Ο Βασίλης Κ. τον οποίο εγώ δεν γνωρίζω, ο άνθρωπος μπορεί πράγματι να ήρθε στο θέατρο, λέει ότι είχαμε μια τετράχρονη σχέση.

Τέλος, υπογράμμισε πως ουδέποτε στο παρελθόν έχει κατηγορηθεί για οποιαδήποτε αιτία σημειώνοντας πως μετά την παραίτησή του από το Εθνικό δεχόταν απειλές.