Στο άνοιγμα των σχολείων αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στον ΣΚΑΪ εξηγώντας το τι θα συμβεί με τις μάσκες και το τι θα γίνει με τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία.

«Επιλέξαμε μια πιο συντηρητική στάση για το άνοιγμα των σχολείων. Αυτή τη στιγμή και τουλάχιστον μέχρι την 1η Ιουνίου τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία παραμένουν κλειστά. Μετά τις 20 Μαΐου και ανάλογα με την πορεία του ιού στη χώρα θα εξεταστεί το ενδεχόμενο να ανοίξουν», τόνισε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με το θέμα των προαγωγικών εξετάσεων, η υπουργός είπε ότι «επικεντρώσαμε περισσότερο στην κάλυψη της ύλης και όχι τόσο στις εξετάσεις», για να μπορέσουν τα παιδιά να μεταβούν στην επόμενη τάξη.

Τέλος, η υπουργός είπε ότι στα σχολεία η χρήση μάσκας είναι προαιρετική.

Το πλάνο επιστροφής στα σχολεία – Τι θα γίνει αν κάποιος μαθητής νοσήσει από κορωνοϊό

Το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει πυρετωδώς τις οδηγίες που θα αποσταλούν στα σχολεία προς εκπαιδευτικούς και μαθητές και ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής στο ρεπορτάζ της Ελπίδας Οικονομίδη παρουσιάζει απαντήσεις σε δύο βασικά ζητήματα που έχουν προκαλέσει απορίες αλλά και αντίλογο στη σχολική κοινότητα.

Ποιο είναι το σχέδιο στην περίπτωση που κάποιος μαθητής νοσήσει από κορονοϊό; Και δεύτερον, γιατί η μάσκα, ενώ θεωρείται υποχρεωτική στα ΜΜΜ, στα σχολεία θα είναι προαιρετική; Σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ, η πολιτική ηγεσία έχει διαμορφώσει επιχειρησιακό σχέδιο ώστε να προετοιμάσει τις σχολικές τάξεις και να διαρρυθμίσει εκ νέου θρανία και προσωπικό βάσει αυστηρών μέτρων. Παράλληλα επεξεργάζεται σειρά σεναρίων για την αντιμετώπιση δυσάρεστων απρόοπτων.

 Ασφάλεια

Ολα τα στάδια κατά τα οποία ένας μαθητής μπορεί να νοσήσει εξετάζει το υπουργείο Παιδείας, ώστε η επιστροφή στα θρανία να γίνει ομαλά και με ασφάλεια.

«Τα παιδιά είναι η πιο ασφαλής πληθυσμιακή ομάδα», σημείωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και το υπουργείο Παιδείας έχει προβλέψει τρία στάδια για τις περιπτώσεις μαθητών που νοσούν από κορονοϊό: 

  • Στην περίπτωση που ένας μαθητής έχει προσβληθεί από τον ιό κατά τη διάρκεια του ανοίγματος των σχολείων: Με μία υπεύθυνη δήλωση ο γονέας μπορεί να αιτηθεί την απουσία του μαθητή από τη σχολική αίθουσα χωρίς την προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης. Ο μαθητής θα μπορεί να συνεχίσει το μάθημά του μέσω τηλεκπαίδευσης, σε συνεργασία με τους καθηγητές του. Υπάρχει η σκέψη το μάθημα να γίνεται ακόμα και σε ζωντανή μετάδοση ώστε να παρακολουθούν οι απόντες μαθητές παράλληλα με τους συμμαθητές τους. 
  • Στην περίπτωση που ένας μαθητής νοσήσει κατά τη διάρκεια των μαθημάτων: Ενα σχέδιο δράσης με διαβαθμισμένα επίπεδα ανάλογα με την επικινδυνότητα της κατάστασης έχει καταρτιστεί για την αντιμετώπιση ενός κρούσματος μέσα στην τάξη.

Οι δραστικές αποφάσεις για κλείσιμο σχολικών μονάδων ανήκουν στο παρελθόν, καθώς πλέον το υπουργείο διαθέτει νέα όπλα. Ο μαθητής που θα διαγνωσθεί με κορονοϊό θα απομακρυνθεί από την τάξη και θα αναλάβουν κλιμάκια του ΕΟΔΥ να ιχνηλατήσουν άλλα κρούσματα στην τάξη ή την οικογένειά του. Οι υπόλοιποι μαθητές είναι πολύ πιθανόν να υποβληθούν σε τεστ ταχείας διάγνωσης και σε περίπτωση που η κατάσταση είναι δύσκολη να κλείσει το τμήμα. Οσοι μαθητές απομακρυνθούν θα διδάσκονται μέσω τηλεκπαίδευσης. 

  • Στην περίπτωση που ένας μαθητής νοσήσει από κορονοϊό κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων: Με την ημερομηνία να έχει ήδη οριστεί για τις 15 Ιουνίου, όταν ακόμα θα είναι υπό εξέλιξη η σταδιακή άρση των μέτρων, το υπουργείο Παιδείας έχει προβλέψει λύση και για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που θα νοσήσουν από τον ιό κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. Οι μαθητές αυτοί, προσκομίζοντας ιατρική βεβαίωση, θα εξεταστούν στις επαναληπτικές εξετάσεις που γίνονται κάθε χρόνο στις αρχές Σεπτέμβρη. Πρόκειται για μία «δεύτερη ευκαιρία» στους μαθητές που για σοβαρούς προσωπικούς λόγους ή λόγους υγείας δεν θα γράψουν τον Ιούνιο.

 Για ποιο λόγο είναι προαιρετική η μάσκα στους μαθητές

Διχογνωμίες και έντονους διαξιφισμούς έχει προκαλέσει η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για τη μη υποχρεωτική χρήση της μάσκας από τους μαθητές στα σχολεία. Η πολιτική ηγεσία έχει δεσμευτεί για τον άμεσο εξοπλισμό σε αντισηπτικά και μέσα ατομικής υγιεινής, όμως δεν προβλέπει, ύστερα από εισήγηση των ειδικών, τη χρήση μάσκας. Πώς δικαιολογεί αυτή την απόφαση: 

  • Η αντιμετώπιση της μάσκας δεν γίνεται με τους ίδιους όρους από ενήλικες και παιδιά. Οι ειδικοί του ΕΟΔΥ έχουν πολλές φορές επισημάνει ότι η χρήση μάσκας, εφόσον δεν γίνει σωστά, μπορεί εύκολα να γίνει επικίνδυνη. Αν οι μαθητές δεν είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, δεν προστατεύεται η υγεία τους. 
  • Το επιχείρημα της ψευδαίσθησης της ασφάλειας λόγω της χρήσης μάσκας είναι πιο ισχυρό στην περίπτωση των μαθητών. Ενα παιδί που χρησιμοποιεί μάσκα μπορεί να αισθανθεί μεγαλύτερη ασφάλεια να αγκαλιάσει κάποιον συμμαθητή του ή να έρθει κοντά στους φίλους του, μη τηρώντας τις αποστάσεις ασφαλείας. 
  • Τέλος, το περιβάλλον των μαθητών είναι πιο «προστατευμένο» σε σχέση, για παράδειγμα, με αυτό των ΜΜΜ, όπου η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική. Οι μαθητές θα έρχονται σε επαφή με τους συμμαθητές τους (με άλλα 14 παιδιά και τον καθηγητή τους) και με την οικογένειά τους. Επίσης, θα βρίσκονται σε τάξεις που θα καθαρίζονται δύο φορές την ημέρα και θα αερίζονται φυσικά.