Η Εκκλησία «βάζει τα γυαλιά» στο κράτος, μια που μέσα σε δύο χρόνια κατάφερε να ξεπεράσει τη γραφειοκρατία στήνοντας ουσιαστικά ένα οργανωμένο δίκτυο παροχής ψηφιακών υπηρεσιών με στόχο να απλοποιήσει την επικοινωνία των πολιτών με τους ναούς. Μάλιστα, τελευταία έχει αποκτήσει και το δικό της περίπτερο, στην πλατεία Συντάγματος, κάτι σαν helpdesk, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να λαμβάνουν πληροφορίες για τα πιστοποιητικά που χορηγούνται από την Αρχιεπισκοπή με ένα απλό κλικ στον υπολογιστή ή στο κινητό τηλέφωνο.

Η δράση αυτή απευθύνεται σε όλους όσοι κατοικούν στα όρια της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, στις 145 ενορίες δηλαδή που βρίσκονται στη δικαιοδοσία της. Μάλιστα, έως σήμερα έχουν ολοκληρωθεί διαδικτυακά χιλιάδες αιτήσεις οι οποίες αφορούν στην έκδοση πιστοποιητικών αγαμίας, άδειας γάμου, αντιγράφου διαζευκτηρίου, βεβαίωσης βάπτισης και τελεσθέντος γάμου, ενώ άλλες τόσες βρίσκονται σε εξέλιξη.

Η ιδέα για τη δημιουργία του ενημερωτικού περιπτέρου «γεννήθηκε» πριν από λίγους μήνες. Στην ιστοσελίδα της Αρχιεπισκοπής είχε αναρτηθεί και σχετικός διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου, που εντάσσεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Μεταρρύθμισης Δημοσίου Τομέα 2014-2020», το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ενωση και από εθνικούς πόρους.

«Σε μια στιγμή που η γραφειοκρατία αποτελεί διαχρονικά ένα σημαντικό αγκάθι για την εύρυθμη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης στο ελληνικό κράτος, η Αρχιεπισκοπή Αθηνών πρωτοπορεί με επιτυχία, παρέχοντας ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες» αναφέρει, ανάμεσα στα άλλα, η Αρχιεπισκοπή.

Στο σημείο αυτό διευκρινίζει ότι ο διοικητικός εκσυγχρονισμός «δεν έχει λειτουργήσει εις βάρος του ποιμαντικού έργου», αφού «ο χρόνος ο οποίος εξοικονομείται από την ηλεκτρονική έκδοση των πιστοποιητικών αξιοποιείται από τους πατέρες των Ενοριών για την άσκηση του ποιμαντικού και πνευματικού έργου, προκειμένου να καθοδηγήσουν πνευματικά τόσο τους νεόνυμφους όσο και γενικότερα το ποίμνιο και να χαρίσουν χρόνο στη διαπροσωπική επαφή με τους πιστούς».

Οι της Αρχιεπισκοπής λένε ότι το ενδιαφέρον του κόσμου για το ενημερωτικό αυτό κιόσκι (χθες το επισκέφθηκε ο πρωτοσύγκελλος της Αρχιεπισκοπής, Συμεών) είναι μεγάλο. Πολλοί επισκέπτονται το περίπτερο, συζητάνε με το προσωπικό της εταιρίας Plas, που έχει αναλάβει το έργο, και προμηθεύονται σχετικό έντυπο με όλες τις πληροφορίες γύρω από τις ιερές ψηφιακές υπηρεσίες.

«Παρόμοιο ενδιαφέρον εκδηλώνουν και οι διερχόμενοι τουρίστες, οι οποίοι εκφράζουν το θαυμασμό τους για την πρωτοπορία της Αρχιεπισκοπής Αθηνών στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης».

Πάντως, στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης η Εκκλησία έχει δημιουργήσει και την πλατφόρμα θρησκευτικών – τουριστικών προορισμών www.religiousgreece.gr, όπου σε πέντε γλώσσες καταγράφονται 260 σημεία θρησκευτικού-τουριστικού ενδιαφέροντος με χρήση πολυποίκιλου πολυμεσικού υλικού (360 fotos, 3D videos, πανοράματα, giga pixel fotos).
Σε κάθε περίπτωση, η «γνωριμία» της Εκκλησίας με τον ψηφιακό κόσμο δεν ήταν απλή υπόθεση, μια που χρειάστηκε οι ιερείς να κάτσουν στα θρανία και να παρακολουθήσουν εντατικά εκπαιδευτικά σεμινάρια.

– Από τον ιστότοπο της Αρχιεπισκοπής www.iaath.gr οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν το είδος του πιστοποιητικού που θέλουν να εκδώσουν.
– Στη συνέχεια, με εύκολα και απλά βήματα οδηγούνται στην περαίωση του αιτήματος, αφού πιστοποιηθούν μέσω της διαδικασίας αυθεντικοποίησης της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (TaxisNet).