Πολλοί Ελληνες δεν έχουν ούτε ώρα ούτε λεφτά για… χάσιμο, γι’ αυτό επενδύουν σημαντικά ποσά για να αποκτήσουν την «ακρίβεια» των γνωστών ρολογιών Rolex και να προσδώσουν την ίδια πολυτέλεια και στις μετακινήσεις τους αγοράζοντας πολυτελή αυτοκίνητα από εμβληματικούς οίκους της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως Aston Martin, Porsche και Bentley.

Οπως προκύπτει από τα διαθέσιμα στοιχεία, η περυσινή χρονιά ήταν κάτι παραπάνω από ευνοϊκή για τα είδη πολυτελείας.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι μέσα στο 2018 πουλήθηκαν στη χώρα μας 8.770 ρολόγια Rolex, μια από τις πιο ακριβές μάρκες διεθνώς, έναντι 8.506 τεμαχίων το 2017. Ωστόσο, αν και οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, υπολείπονται σημαντικά συγκριτικά με το 2015, χρονιά κατά την οποία οι Ελληνες αγόρασαν 10.173 ρολόγια Rolex.

«Καταθέσεις»

Τη χρονιά λοιπόν που επιβλήθηκαν τα capital controls, οι εύποροι καταναλωτές, υπό το φόβο της «απώλειας» των καταθέσεών τους, είδαν την αγορά ενός ακριβού ρολογιού ως επένδυση. Το γεγονός αυτό επιβεβαίωσε και η εταιρία στην οικονομική έκθεση του 2015, σημειώνοντας ότι «είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε ότι μετά τα capital controls και την εθνική όσο και την παγκόσμια αβεβαιότητα, οι πελάτες έχουν δείξει πρωτοφανείς αγοραστικές συνήθειες που δεν μπορούν να προβλεφθούν».

Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, η Rolex Ελλάς το 2018 πέτυχε αύξηση του τζίρου της κατά 6% αγγίζοντας τα 56,4 εκατ. ευρώ από 53,1 εκατ. ευρώ το 2017 και τα 57,57 εκατ. ευρώ το 2015. Αντίστοιχα, τα μικτά κέρδη κατέγραψαν άνοδο κατά 20% στα 17,39 εκατ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 30% στα 11,49 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά φόρων έφτασαν τα 7,75 εκατ. ευρώ από 5,84 εκατ. ευρώ το 2017.

Στο μεταξύ, η εταιρία άνοιξε πέρυσι τρία νέα σημεία πώλησης στη Γλυφάδα, την Πλάκα και την Κω, καθώς θεωρεί ότι η ανάπτυξή της περνάει μέσα από τον τουρισμό. Φέτος και συγκεκριμένα τον περασμένο Μάρτιο άνοιξε ένα νέο κατάστημα της εταιρίας κοσμημάτων «Πατσέας» στον Αστέρα Βουλιαγμένης, που έχει την αποκλειστική διανομή των ρολογιών Rolex. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις της Rolex στην Ελλάδα αντιπροσωπεύουν το 1% της παραγωγής της, η οποία ανέρχεται στα 800.000 τεμάχια. Παράλληλα, η Rolex ελέγχει το 22,2% των παγκόσμιων πωλήσεων ρολογιών.

Αυτοκίνητα

Την ίδια ώρα, δεν ήταν λίγοι οι Ελληνες που επένδυσαν… ολόκληρη περιουσία για την αγορά ενός πολυτελούς αυτοκινήτου. Ετσι, πριν από λίγους μήνες κυκλοφόρησε στους ελληνικούς δρόμους μια ολοκαίνουργια Aston Martin, αξίας άνω των 350.000 ευρώ. Επιπλέον, το 2018 πουλήθηκαν στη χώρα μας τρεις εμβληματικές Bentley, δύο κουπέ και μία κάμπριο, με το κόστος τους να υπερβαίνει τα 300.000 ευρώ.

«Μαζικότερη» ήταν η αγορά των γνωστών αυτοκινήτων Porsche, καθώς 67 Ελληνες έσπευσαν πέρυσι να τις αποκτήσουν. Σύμφωνα με διαδικτυακά δημοσιεύματα, ξεχώρισαν μια Porsche 911 Carrera 4, η τιμή της οποίας ξεκινά από τα 157.000 ευρώ, πέντε Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid που κοστίζουν από 219.000 ευρώ εκάστη, αλλά και μια Porsche Cayenne Turbo 550 ίππων αξίας 221.000 ευρώ.

Δεν έλειψαν βέβαια και εκείνοι που επένδυσαν σε πιο σπορ αυτοκίνητα, καθώς πωλήθηκε ένα Nissan GT-R, το κόστος του οποίου ξεκινά από τα 167.150 ευρώ, καθώς και επτά BMW i8 με τιμές εκκίνησης από 167.000 ευρώ.
Επίσης, μέσα στο 2018 πουλήθηκαν στη χώρα μας και πιο «συνηθισμένες» μάρκες αυτοκινήτων, αλλά αντίστοιχης αξίας: ένα Audi A8, δύο Audi SQ7, τρεις BMW Σειρά 7, επτά BMW M5, τέσσερις BMW X5 M50D και ένα X6 M50D, μια Jaguar XJ, έξι Range Rover, οκτώ Maserati, μια Mercedes-AMG GLS 63 και εννέα Mercedes S-Class. Πάντως, οι εταιρίες είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες και για την τρέχουσα χρονιά και ποντάρουν στην αύξηση των πωλήσεών τους.