Ψηφίστηκε η τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών για τον μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, υπό την «ομπρέλα» του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ και η οποία προβλέπει τροποποιήσεις γραμμών με ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα ανά περιοχή.

Η μελέτη αυτή, υποβάλλεται και εγκρίνεται από το αρμόδιο υπουργείο με συμμετοχή και των κατά τόπους ΚΤΕΛ.

Υπέρ της τροπολογίας, ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ, καταψήφισαν η ΝΔ, η ΔΗΣΥ, η ΧΑ, το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων, ενώ «παρών» δήλωσε το Ποτάμι.

Την απόφαση να προχωρήσουν σε 24ωρη απεργία από αύριο Τετάρτη πήραν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, αντιδρώντας στην τροπολογία που κατατέθηκε, μέσω της οποίας εκχωρείται μέρος του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Σήμερα οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ προχώρησαν σε στάση εργασίας από τις 19.00 μέχρι και το πέρας της βάρδιας.

Κατά της τροπολογίας του ΟΑΣΘ για εκχώρηση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ τάχθηκαν οι εργαζόμενοι του Οργανισμού, οι οποίοι σε ανακοίνωσή τους χαρακτηρίζουν την τροπολογία «πρόχειρη, ακατανόητη και ανεδαφική».

Οι εργαζόμενοι σημειώνουν ότι πρόκειται για μια «προσπάθεια κάκιστης μορφής επανιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης που πριν από έναν χρόνο κρατικοποιήθηκαν».

Μάλιστα, προχωρούν σε στάση εργασίας, από τις 19:00 μέχρι τη λήξη της βάρδιας απόψε, αλλά και σε 24ωρη απεργία αύριο Παρακευή (4/10), προχωρούν οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), αντιδρώντας στην τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, με αντικείμενο -όπως επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους- «τον κατακερματισμό και την εκχώρηση αστικού έργου αποκλειστικής ευθύνης και αρμοδιότητας του ΟΑΣΘ (και του ΟΑΣΑ της Αθήνας) σε ΚΤΕΛ και άλλους ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών».

Σε ανακοίνωσή της, η διοίκηση του συνδικάτου κάνει λόγο για «πρωτόγνωρη και αυταρχική νομοθετική ρύθμιση, χωρίς να προηγηθεί διάλογος με φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης και εργαζόμενους των δημόσιων συγκοινωνιών» και καλεί τις ηγεσίες των κομμάτων, τους βουλευτές, την Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και τους τοπικούς φορείς «να αναλάβουν άμεσες πρωτοβουλίες απόσυρσης αυτής της ακατανόητης νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης».

Στο θέμα παρενέβη και ο προέδρος της ΔΗΜΑΡ και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής, Θανάση Θεοχαρόπουλου, στη Βουλή με ερώτηση: «Με την προτεινόμενη τροπολογία ορίζεται ότι στις περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ επιτρέπεται η εκτέλεση αστικών και υπεραστικών δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ. Σε περίπτωση μη κατάρτισης της σύμβασης με το κατά τόπο αρμόδιο ΚΤΕΛ, αυτή μπορεί να καταρτίζεται, λέτε, με άλλους «οδικούς μεταφορείς επιβατών». Ασάφεια το μεγαλείο σου! Δεν μας διευκρινίζετε ποιος είναι ο οδικός μεταφορέας επιβατών που, εκτός από άγνωστος, προτείνει δρομολόγια και όρους σύμβασης και εγκρίνει ο υπουργός. Χωρίς διαγωνισμό; Που είναι η διαφάνεια και το ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο;»

Όμως και η ΓΣΕΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη ενέργεια του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών να προχωρήσει αιφνιδιαστικά, χτες αργά το βράδυ, στην κατάθεση τροπολογίας στη βουλή, με την οποία στην ουσία ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης.

Όπως επισημαίνει στην ανακοίνωση της:

«Με την τροπολογία η οποία τίθεται προς ψήφιση σήμερα στη βουλή, εκχωρείται αστικό έργο αποκλειστικής ευθύνης των ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, σε ΚΤΕΛ Α.Ε αλλά ακόμη και σε ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών. Αντί το Αρμόδιο Υπουργείο να προωθεί μέτρα και πολιτικές για την καλύτερη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών ώστε να επιλυθούν τα προβλήματα του επιβατικού κοινού, προωθεί μέτρα που όχι μόνο θα επιδεινώσουν την κατάσταση αλλά θα οδηγήσουν και σε αύξηση του κόστους μετακίνησης για τους πολίτες.

Η ΓΣΕΕ ζητά την απόσυρση της απαράδεκτης αυτής τροπολογίας και βρίσκεται στο πλευρό των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι στην αντίθετη περίπτωση έχουν προειδοποιήσει με δυναμικές κινητοποιήσεις».