«Αγκάθι» αποτελεί το άνοιγμα των φροντιστηρίων, μετά τη δια ζώσης λειτουργία των Λυκείων.

Τα φροντιστήρια αποτελούν τον επόμενο κλάδο της –θεσμικά άτυπης– εκπαίδευσης ο οποίος παίρνει σειρά για να επιστρέψει στη διά ζώσης λειτουργία, σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή.

Για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και για τα γυμνάσια, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ξεκαθάρισε ότι η επιστροφή στα θρανία θα αργήσει.

Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων αλλά και οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις πιέζουν για άνοιγμα των φροντιστηρίων, σύμφωνα με την Καθημερινή. Πρόκειται για περίπου 10.000 επιχειρήσεις, φροντιστήρια ξένων γλωσσών και προετοιμασίας στα σχολικά μαθήματα. Ο υπουργός Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης έχει αναφέρει ότι θα εισηγηθεί για άνοιγμά τους από τη Μ. Δευτέρα 26 Απριλίου, πρόταση με την οποία φέρεται να συναινεί το υπ. Παιδείας.

«Μετά το Πάσχα η συζήτηση για το άνοιγμα Δημοτικών και Γυμνασίων»

Φέτος, οι μαθητές στα σχολεία θα μπορούν, να καταθέσουν παράλληλα δυο μηχανογραφικά, ένα για εισαγωγή στα πανεπιστήμια μέσω των πανελληνίων και ένα για εισαγωγή σε δημόσια ΙΕΚ με τον βαθμό του απολυτηρίου τους, δήλωσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, στην εκπομπή της ΕΡΤ1 «Συνδέσεις».

Δεν υπάρχει εισήγηση στην επιτροπή των ειδικών για το άνοιγμα των λοιπών βαθμίδων ακόμα, «η συζήτηση μετατοπίζεται για μετά το Πάσχα», ανέφερε η κ. Κεραμέως. Προτεραιότητα έχουν κι άλλες δραστηριότητες που θα ανοίξουν αυτή την εβδομάδα, πρόσθεσε.

Πέρυσι, έγιναν οι πρώτοι μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή και προχωράει η προκήρυξη 10.500 διορισμών στη γενική εκπαίδευση, επισήμανε η υπουργός.

Επίσης, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο «νέο θεσμικό πλαίσιο αναβάθμισης της λειτουργίας των ΑΕΙ», σε ζητήματα εξωστρέφειας στα προγράμματα σπουδών, μεγαλύτερης εσωτερικής κινητικότητας, σύμπραξη πανεπιστήμιων με άλλους φορείς.

Για τα σχολεία ετοιμάζονται νομοθετήματα σχετικά με την αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος, τη διεύρυνση αρμοδιοτήτων διευθυντών και εκπαιδευτικών, μεγαλύτερη ελευθερία των σχολείων, εξήγησε η κ. Κεραμέως.

Θετική η πρεμιέρα στα σχολεία

Ενα σημαντικό «όπλο» που προσφέρει στην αποκρυστάλλωση της επιδημιολογικής εικόνας είναι κατά τους επιστήμονες η στρατηγική του self test, παραμένουν ωστόσο ερωτήματα σε σχέση με το πόσα τεστ είναι ψευδώς αρνητικά.

Εως χθες, και από την πρώτη δοκιμή σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, προέκυψε ένα ποσοστό 0,25% θετικών τεστ, ως επί το πλείστον ασυμπτωματικών, που δεν θα ήταν γνωστά στον ίδιο χρόνο χωρίς τη διάθεση των self tests. Αυτό από μόνο του σε κάθε περίπτωση είναι κέρδος για τη διαχείριση του τρίτου επιδημικού κύματος, τονίζουν οι ειδικοί.

Ερμηνεύοντας τα πρώτα αποτελέσματα των οικιακών τεστ (613 θετικοί μαθητές/καθηγητές σε σύνολο 245.093), ο καθηγητής του London School of Economics (LSE) Ηλίας Μόσιαλος αναφέρει στον «Ε.Τ.» ότι η αναλογία των θετικών αντιστοιχεί στα επιβεβαιωμένα ενεργά κρούσματα της χώρας (περισσότερα από 25.000 κρούσματα).

«Παρά ταύτα, τα πραγματικά ενεργά είναι αφενός πολύ περισσότερα, αλλά και πάλι δεν μπορούμε να εξαγάγουμε ασφαλές συμπέρασμα, καθώς δεν γνωρίζουμε το ποσοστό των ενεργών για τον συγκεκριμένο πληθυσμό, δηλαδή τους μαθητές. Μπορεί να είναι μικρότερο του γενικού πληθυσμού. Σε κάθε περίπτωση, η διενέργεια του τεστ δύο φορές την εβδομάδα στα σχολεία είναι μια ασφαλιστική δικλίδα», επισημαίνει ο κ. Μόσιαλος.